Lav et movieclip i hjørnet af det felt, som du vil loade noget ind i. Giv det et instance navn (movie_holder) og brug følgende script, når du vil hente en film ind i det:
movie_holder.loadMovie("anden.swf");
Det kan du for eksempel kalde fra en knap eller en frame.
Opret et tomt mClip på stagen/scenen i din HovedFilm, giv den instancenavnet : container (klik på det tomme Mclip & tilføj instancenavnet i dit properties panel)
På din knap smider du så nedenstående :
on (release) { loadMovie("DinFilm.swf", container); }
Jeg har kunne bruge Jeres begge, ved ikke hvilke der er mest rigtigt, men fik løst mit problem, så jeg håber I vil dele pointne, super mange tak for hurtige og gode svar.
De er næsten identiske. Jeg ved dog ikke hvorfor lyden insisterer på at kalde loadMovie som en funktion istedet for som en metode.
container.loadMovie("DinFilm.swf");
Er da meget mere logisk end:
loadMovie("DinFilm.swf", container);
Men det er måske bare min mening.
At loade i level som lyden foreslår til sidst er der ingen grund til. Overhovedet ikke nogen sinde faktisk. Det giver bare bøvl og reference-problemer. Når man kan loade ind i movieclips, hvorfor dog så loade ind i levels?
Jeg insisterer skam ikke, så skal man jo være vedholdende ;o)
........... hvilke fordele og ulemper der er ved de to, ved jeg som nævnt ikke. men ville gerne vide det.
& barklund har helt ret, siden jeg er begyndt at loade ind i container har jeg ikke brugt at loade ind i level, men det er dog stadig en mulighed og en funktion i Flash.
Jamen så afgiver jeg 50 til lyden og 150 til barklund, det kan godt være det er meget men det hjalp mig videre og som lovet skal pointne ud, så nu skal jeg se om jeg kan finde ud af at fordele point ;-), 1000 drenge.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.