Avatar billede famblach Nybegynder
13. maj 2005 - 22:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Load flash i flash

Hej Eksperter,

Jeg er lige startet med at lave flash, i flash MX.

Det jeg er ude efter er, hvordan man laver et link som loader en ny flash *.swf i den flash jeg er i.

Jeg har en hoved rude med link i venstre side, når jeg så klikker på det enkelte link skal den afspille en flash midt i hovedruden.

Håber I forstår, er ny.
Avatar billede barklund Nybegynder
13. maj 2005 - 22:11 #1
Lav et movieclip i hjørnet af det felt, som du vil loade noget ind i. Giv det et instance navn (movie_holder) og brug følgende script, når du vil hente en film ind i det:

movie_holder.loadMovie("anden.swf");

Det kan du for eksempel kalde fra en knap eller en frame.

--
Morten Barklund
Avatar billede lyden Nybegynder
13. maj 2005 - 22:14 #2
du kunne feks. loade ind i en container,

Opret et tomt mClip på stagen/scenen i din HovedFilm, giv den instancenavnet : container (klik på det tomme Mclip & tilføj instancenavnet i dit properties panel)

På din knap smider du så nedenstående :

on (release) {
    loadMovie("DinFilm.swf", container);
}

Du kan også loade ind i level, feks. :

loadMovieNum("DinFilm.swf", 1);

MvHLyden
Avatar billede famblach Nybegynder
14. maj 2005 - 09:20 #3
Hej barklund & lyden,

Jeg har kunne bruge Jeres begge, ved ikke hvilke der er mest rigtigt, men fik løst mit problem, så jeg håber I vil dele pointne, super mange tak for hurtige og gode svar.
Avatar billede lyden Nybegynder
14. maj 2005 - 12:15 #4
Jeg kender ikke forskellen på de to container løsninger, men det kan du være sikker på at barklund gør.

Jeg lægger et svar, men med hensyn til pointene er det vist lige i overkanten med 200 point, du kunne jo selv lægge et svar.

10 point er rigeligt til mig, hvis det er iorden med barklund.
Avatar billede barklund Nybegynder
14. maj 2005 - 12:41 #5
De er næsten identiske. Jeg ved dog ikke hvorfor lyden insisterer på at kalde loadMovie som en funktion istedet for som en metode.

container.loadMovie("DinFilm.swf");

Er da meget mere logisk end:

loadMovie("DinFilm.swf", container);

Men det er måske bare min mening.

At loade i level som lyden foreslår til sidst er der ingen grund til. Overhovedet ikke nogen sinde faktisk. Det giver bare bøvl og reference-problemer. Når man kan loade ind i movieclips, hvorfor dog så loade ind i levels?

Du bestemmer selv point-fordelingen ;)

--
Morten Barklund
Avatar billede lyden Nybegynder
14. maj 2005 - 12:59 #6
Jeg insisterer skam ikke, så skal man jo være vedholdende ;o)

........... hvilke fordele og ulemper der er ved de to, ved jeg som nævnt ikke. men ville gerne vide det.

& barklund har helt ret, siden jeg er begyndt at loade ind i container har jeg ikke brugt at loade ind i level, men det er dog stadig en mulighed og en funktion i Flash.
Avatar billede barklund Nybegynder
14. maj 2005 - 13:04 #7
De er ens, metoden er bare meget pænere og meget mere logisk end funktionen.
Avatar billede famblach Nybegynder
15. maj 2005 - 09:54 #8
Jamen så afgiver jeg 50 til lyden og 150 til barklund, det kan godt være det er meget men det hjalp mig videre og som lovet skal pointne ud, så nu skal jeg se om jeg kan finde ud af at fordele point ;-), 1000 drenge.
Avatar billede famblach Nybegynder
15. maj 2005 - 09:55 #9
Det kunne jeg så ikke ;-), men kan I klare den inbyrdes eller hvad?
Avatar billede barklund Nybegynder
15. maj 2005 - 10:04 #10
Fint med mig... :)