Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 12:17 Der er 4 kommentarer

PHP, Mail og Imap_mail_compose

Heya alle...
Jeg bruger imap_mail_compose(array envelope, array body) til at samle mine mails inden de bliver sendt ud, men jeg har et problem...
Hvis min body, f.eks. indholder "charset" i en part, crasher imap_mail_compose, og php for den sags skyld...
kunne der være et alternativ til imap_mail_compose?
Jeg ved godt jeg kunne sammensætte alle headers selv, men kan godt gå hen og blive svært når der skal vedhæftes filer og det hele.

Dette er btw en bug i PHP så vidt jeg forstår.. men min udbyder vil ikke opdatere med det nyeste snapshot... ihhh altså...

http://php.net/imap_mail_compose
Buggen er dog ikke beskrevet der.

Det burde jo faktisk ikke betyde noget, men hvis der ikke er et charset, vil mailen blive sendt med "default" som charset, og nogle (læs=outlook) mail klienter vil gå ud fra at det er US-ASCII, og det er jo ikke helt optimalt når lortet bliver sendt som HTML... Har BTW prøvet at putte tegnsættet i meta tagget i html headeren som man plejer at gøre ved alm. sider, virker heller ikke... fy skamme skamme outlook...
Avatar billede jm0_ Nybegynder
12. maj 2005 - 12:18 #1
Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 12:20 #2
Hehe, tro mig, tror jeg har været ca. 5.234.234.230 sider igennem... :p
Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 12:27 #3
Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 12:40 #4
Altså, hehe, det jeg leder efter er ikke en løsning på PHP buggen, men en funktion der gør det samme som imap_mail_compose(). Jeg er simpelthen ikke nok inde i imap funktionerne, og det at lave hederne så de er rigtige i alle tilfælde til at kunne lave en selv...