Avatar billede rasmuslh Nybegynder
12. maj 2005 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Størrelsen af database + datatypen raw

Hejsa

Jeg er ved at køre en række test på en Oracle database version 10.*
Jeg vil sammenligne hvor meget en binær streng fylder sammenholdt med andre datatyper. Derfor vil meget gerne vide hvor meget databasen fylder ialt - kan nogen hjælpe med det?

Desuden har jeg også nogle problemer med datatypen raw. Hvis jeg har en binær streng der maks fylder 64 bits altså 8 byte kan man så ikke sætte raw til at være raw(8). Det fungerer kun hvis man sætter raw til 64 så den bruger en byte per bit hvilken jo vil være et kæmpe spild. Nogen der har erfaringer med den datatype?

Håber der er en der kan hjælpe.
Mvh.
Rasmus
Avatar billede charlie37 Nybegynder
13. maj 2005 - 10:24 #1
Hvordan indsætter du data i tabellen ??
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
13. maj 2005 - 11:43 #2
Dataen findes i et XMl-dokument der bliver gennemgået vha. en SAX-parser. Ved hver knude indsættes så elementet ved en simpel INSERT INTO.
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
14. maj 2005 - 10:59 #3
Halloooo - ingen der kan hjælpe? Jeg har virkelig brug for at få af vide hvor stor databasen er! :D
Avatar billede rene-fk Nybegynder
18. maj 2005 - 00:37 #4
hvis du skal indsætte 64 bit kan du jo bare oversætte til 8 byte, ved at lægge dem sammen,
Kig på denne side, der er nogle funktioner til at omsætte byte til diverse og omvendt
http://www.psoug.org/reference/utl_raw.html

Hvis du vil vide hvor stor databasen er skal du benytte enterprice manager, og have rettighed til at læse informationen, alternativt benytte følgende sql:

select bytes / 1024 "Size [KB]" from user_segments
where segment_name = 'TABEL_NAVN';
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
18. maj 2005 - 16:19 #5
Tak Rene det hjalp meget. Gider du lægge et svar!
Avatar billede rene-fk Nybegynder
20. maj 2005 - 16:26 #6
OK, er der andet skal du jo bare spørge....