Avatar billede dm0108 Nybegynder
12. maj 2005 - 08:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opfriskning af dropdownlist

Jeg benytter mig af en dropdownlist som skal indeholde et antal valgmuligheder. Hvis der ikke er nogen valg muligheder skal den skrive "der er ingen ...."
Det gør den men den husker også de tidligere benyttede valgmuligheder i dropdownlisten.
Det vil sige at brugeren får nogle valgmuligheder som ikke eksistere.

Dim opfsql As String = "select count(*) from opf_aktivitet where AktivitetId =" & en_opf.aktivitetid
        Dim adapterop As New OleDbDataAdapter(opfsql, forbindelse)
        Dim opfres As New DataSet
        adapterop.Fill(opfres, "opf_aktivitet")
        Dim antal As String
        antal = opfres.Tables(0).Rows(0).Item(0)
        If antal = 0 Then
            'DropDownList1.AutoPostBack = True
            DropDownList1.Items.Insert(0, New ListItem("Der er ingen opfølgning"))
            DropDownList1.DataBind()
        Else
            Dim strsql As String = "select opfid,Opfmd from opfoelg2005 "
            Dim objcmd As New OleDbDataAdapter(strsql, forbindelse)
            Dim resultat As New DataSet
            objcmd.Fill(resultat, "opfoelg")
            DropDownList1.DataSource = resultat
            DropDownList1.DataValueField = "opfid"
            DropDownList1.DataTextField = "opfmd"
            DropDownList1.DataBind()
            Label18.Visible = False

        End If

Jeg har prøvet med autopostback
Det virker ikke. Hvad gør jeg galt??
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. maj 2005 - 10:09 #1
Du kan lave en DropDownList1.Items.Clear()
mvh
Avatar billede dm0108 Nybegynder
12. maj 2005 - 10:58 #2
Det har jeg også gjort.
Inden du svarede men det er ok send mig et svar så er der points
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. maj 2005 - 20:31 #3
et stk. svar :o)
mvh