Avatar billede bbj2635 Nybegynder
10. maj 2005 - 23:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afbrændt gfx kort ?

Windows Xp Profesionel Dk servicepack 2 Pentium 4 3.2 Ghz Hyper Threading 4 x Sata 250gb Hardiske 2 x 1024 mb drr400 Dual channel (cooling) Geforce 6800 GT 256 mb ddr Soundblaster Audigy 7.1 Asus 16x Dvd-drev Nec 2035A 16x Dvd-brænder Logitech Di novo (bluetooth) Logitech Mx-1000 laser 4-D steelpad

Jeg har lige købt denne dejlige pc. Den virkede perfekt igår. Idag da jeg så installerede C & C generals og satte den op på max i opløsning, begyndte den at lave mærkelige streger i grafikken. så satte jeg den ned i 800x600 og så gjorde den det samme og genstartede. Igår spillede jeg Lord of The Rings - Battle for middle earth og det kørte perfekt og idag da jeg så prøvede at spille det igen, kom de samme streger som i C & C. Pis tænkte jeg og satte mig for at spille noget counterstrike .. ikke engang det kørte korrekt. Jeg startede benchmark 2003 og fik 11000 points igår og idag genstarter den hver gang jeg prøver at køre den. Er det grafikkortet der er røget, eller skal jeg prøve at skifte drivere, eller skal den bare køle af .. plz hjælp mig da det gfx kort koster KASSEN !
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 23:29 #1
Hvor strømforsyning her du ?
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
10. maj 2005 - 23:48 #2
cp 4 - 350w
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 23:51 #3
Prøv at hente en opdateret driver fra producentens hjemmeside.

Du har vel tilstrækkelig udskiftning af luften inde i kabinettet ?
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
11. maj 2005 - 00:00 #4
Ja det har jeg .. masser af luft og en xtrem stor køler på gfx kortet .. Jeg har lige prøvet at geninstallere den nyeste driver fra nvidia .. og det hjælper ikke .. tror du at det kan være brændt af ? jeg mener, det er underligt at det virkede igår og så, lige pludselig, virker det ikke mere som det plejer. Der kommer pletter og streger på skærmen rundt omkring. Stregerne ligner diverse grafikfejl, men  pletterne har jeg sgu aldrig set før. men jeg kan slet ikke spille nogle spil nu .. Så laver den det nummer der og nogengange genstarter den bare .. kan det være en windows fejl, eller er det brændt af ?
Avatar billede amorkk Nybegynder
11. maj 2005 - 01:39 #5
er stregerne der også ude på skrivebordet..? Og hvad type skærm har du.?
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
11. maj 2005 - 07:43 #6
Nej stregerne er ikke på skrivebordet..  jeg har en LG f900p og den plejer at køre fint .. Dog skal lige siges at jeg har ændret min bootskærm i windows til en anden. Og er kører load stregen 4 cm over det den plejer.. Kan det være detr ?
Avatar billede amorkk Nybegynder
11. maj 2005 - 10:16 #7
Nu spørger jeg sikkert dumt. Men har du forsøgt at uinstalle C & C
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
11. maj 2005 - 12:25 #8
ja, jeg har afinstalleret diverse programmer og drivere...

Nu da jeg prøver at spille counterstrike, mister jeg også lyden midt i det hele .. Nogen ideer?
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
11. maj 2005 - 12:53 #9
Hmm .. Jeg havde problemer med at installere windows på den sata disk jeg bruger .. Computeren er blevet sendt til mig samlet .. Kan det være pga. at harddisken er blevet ustabil pga. voldsom transport eller et andet hårdt stød? Kan harddisken være skyld i at grafikkort og lydkort reagerer på den måde som de gør?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. maj 2005 - 17:03 #10
Hvis du laver en print screen med grafikfejl på skærmen, og de ikke er derpå, så er det grafikkortet der laver baladen.
Avatar billede amorkk Nybegynder
12. maj 2005 - 00:59 #11
Nej... det burde ikke være en grund til hvorfor den gør det... Du kan evt. prøve at køre en benchmarh test. og ligesom dragonknight skriver lige tag et sceenshot så vi evt. kan se problemet
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
13. maj 2005 - 20:48 #12
Nu er  prikkerne ankommet til skrivebordet og når jeg tager et printscreen af det, er prikkerne osse derpå (set på en anden pc)

Hvad er det så der gør det ?
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
17. maj 2005 - 12:35 #13
Gfx kortet ER brændt af ... øv
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. maj 2005 - 21:35 #14
Rigtig ! !