Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. maj 2005 - 15:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

slette billedefil i mappe

hej.
Jeg har nogle billedefiler liggende i en mappe på mit webhotel. Dem vil jeg gerne kunne slette via et php script. Hvordan gør man det ??
Avatar billede rasher Nybegynder
10. maj 2005 - 15:54 #1
Man bruger unlink('filnavn.jpg');
Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. maj 2005 - 16:38 #2
hvad er der galt med dette, filen bliver ikke slettet :

$query = mysql_query("SELECT filnavn FROM medlem");

        if(file_exists('/test/$filnavn'))
        unlink('/test/$filnavn');
Avatar billede rasher Nybegynder
10. maj 2005 - 17:16 #3
Enten brug '/test/' . $filnavn eller "/test/$filnavn" - i dit tilfælde bliver $filnavn ikke erstattet med indholdet af $filnavn variablen - det sker kun hvis man bruger "".
Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. maj 2005 - 17:46 #4
jeg bruger lige nu :

$query = mysql_query("SELECT filnavn FROM medlem where brugernavn = '$row[brugernavn]'");
        $ro = mysql_fetch_array($query);

        unlink('/test/'  . $ro[0]);

og det virker ikke ??
Avatar billede rasher Nybegynder
10. maj 2005 - 18:16 #5
Så eksisterer filen nok ikke.. prøv at echo'e '/test/' . $ro[0] og se hvad det indeholder.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. maj 2005 - 19:08 #6
den skriver følgende :

unlink(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 150502 is not allowed to access / owned by uid 0 in .........
Avatar billede ra__mus Nybegynder
11. maj 2005 - 00:58 #7
problemet er løst