Avatar billede futuregrafix Nybegynder
09. maj 2005 - 18:03 Der er 1 løsning

ændre kode fra asp mail til j.mail

Hejsa

Jeg har en indkøbs funktion der hidtil har brugt asp mail til at sende de forskellige mails ved køb i shoppen, er det svært at ændre til j.mail??? Da cliche ikke understøtter asp mail på nye servere!

Kan se langt nede at j.mail er nævnt, er det meget svært så og ændre det til j.mail??

Glæder mig meget til at høre en der ved noget om det...

Min kode:
<%
    OK = 0
    If OrderForm_Company    = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Company & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Company")) & vbCrLf
    If OrderForm_Name      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Name & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Name")) & vbCrLf
    If OrderForm_Street    = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Street & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Street")) & vbCrLf
    If OrderForm_PostalCode = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_PostalCode & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_PostalCode")) & vbCrLf
    If OrderForm_City      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_City & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_City")) & vbCrLf
    If OrderForm_Phone      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Phone & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Phone")) & vbCrLf
    If OrderForm_Email      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Email & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Email")) & vbCrLf & vbCrLf
    If OrderForm_Message    = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Message & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Message")) & vbCrLf

    If OK = 0 Then
    OnlineOrder = Session("OnlineOrder")
    If isArray(OnlineOrder) Then
    i = Session("Items")
    OrderMailText = OrderMailText & vbCrLf & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & orderPerson & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    For t = o To i
    If (OnlineOrder(t,0)) <> "" Then
    AllTogether_PerProduct = + OnlineOrder(t,0) * OnlineOrder(t,2)
    AllTogether_AllProducts = formatNumber(AllTogether_AllProducts + AllTogether_PerProduct,2,,-2)
    OrderMailText = OrderMailText & ListProduct & ": " & OnlineOrder(t,4) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListNumber & ": " & OnlineOrder(t,3) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListQuantity & ": " & OnlineOrder(t,0) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListPrice & ": " & ListCurrency & formatNumber(OnlineOrder(t,2),2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListTotal & ": " & ListCurrency & formatNumber(AllTogether_PerProduct,2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    End If
    Next
    OrderMailText = OrderMailText & ListSubtotal & ": " & ListCurrency & formatNumber(AllTogether_AllProducts,2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListShipping & ": " & ListCurrency & ListShipping_Value & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListSubTotalShipping & ": " & ListCurrency & formatNumber((AllTogether_AllProducts * ListZero_Value) + ListShipping_Value,2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListTax & ": " & ListCurrency & formatNumber((AllTogether_AllProducts * ListTax_Value) + (ListShipping_Value * ListTax_Value),2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListTotal_AllTogether & ": " & ListCurrency & formatNumber((AllTogether_AllProducts * ListTotal_AllTogether_Value) + (ListShipping_Value * ListTotal_AllTogether_Value),2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------"

    ' ---------> DETTE ER MAIL KOMPONENTEN ('CDONTS', 'JMail', 'ASPMail').

    ' -> DENNE MAIL KOMPONENT ER 'ASPMail'.

    ' -> DETTE ER VARIABLERNE FRA FORMULAR FELTERNE.
    Dim strOrderForm_Name
    Dim strOrderForm_Email
    Dim strRecipient_Name
    Dim strRecipient_Email

    strOrderForm_Name = Request.Form("OrderForm_Name")
    strOrderForm_Email = Request.Form("OrderForm_Email")
    strRecipient_Name = "Bestilling"
    strRecipient_Email = "robot@server.dk"

    ' -> DETTE ÅBNER ET MAIL SERVER OBJEKT.
    Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

    ' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
    Mailer.RemoteHost = "mail.server.dk"

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS NAVN FRA FORMULAR FELTET.
    Mailer.FromName = strOrderForm_Name

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS E-MAIL ADRESSE FRA FORMULAR FELTET.
    Mailer.FromAddress = strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS SVAR E-MAIL ADRESSE FRA FORMULAR FELTET.
    Mailer.ReplyTo = strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER MODTAGERENS NAVN OG E-MAIL ADRESSE ("NAVN", "E-MAIL ADRESSE").
    Mailer.AddRecipient strRecipient_Name, strRecipient_Email

    ' -> DETTE ER MODTAGERENS NAVN OG E-MAIL ADRESSE ("NAVN", "E-MAIL ADRESSE").
    ' -> BEMÆRK: DETTE SENDER EN KOPI AF ORDREN TIL AFSENDEREN FRA FORMULAREN.
    Mailer.AddRecipient strOrderForm_Name, strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER EMNET PÅ E-MAIL'EN.
    Mailer.Subject = "Online ordre"

    ' -> DETTE ANGIVER PRIORITETEN: 1 = HØJ, 3 = NORMAL, 5 = LAV.
    Mailer.Priority = 1

    ' -> DETTE ANGIVER INDHOLDETS TYPE.
    Mailer.ContentType = "text/plain"

    ' -> DETTE ER INDHOLDET AF E-MAIL'EN. STANDARD TEKST ER KOMBINERET MED FORMULAR VARIABLER.
    Mailer.BodyText = OrderMailText

    Mailer.SendMail
    Set Mailer = Nothing

    End If

' ---------> HER SLUTTER MAIL KOMPONENTEN.

%>
Avatar billede futuregrafix Nybegynder
11. maj 2005 - 18:37 #1
har selv løst det, og fået det ændre til jmail, det tog ca 3,4 min. ;)