Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 13:22 Der er 8 kommentarer

Kun meget svagt billede på laptop-skærm efter få sekunder!

Hej experter!

Har anskaffet mig en brugt laptop der har kørt upåklageligt i et halvt år nu... Pludselig begynder skærmen efter få sekunder i opstarten at forsvinde - eller i hvert fald blive meget meget svagt (kan ane musemarkøren og intet andet). Har sluttet en ekstern skærm til og der er ingen problemer!

Hva kan det skyldes og kan det ordnes?

Tobias
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. maj 2005 - 13:26 #1
Hvis det endnu er inden for de første 6 måneder, så skyld dig, at få den ud til forhandleren, for så skal de reparerer/bytte den, hvis der er noget galt.
Avatar billede articfruit Nybegynder
09. maj 2005 - 13:33 #2
lyder til at det er backlight der er gået i stykker...
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. maj 2005 - 13:39 #3
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 13:48 #4
Ingen garanti... De 6 måneder er forbi! Det kan ikke skyldes noget software/bios eller???
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. maj 2005 - 14:21 #5
Ingen garanti. Du har da garanti ud over 6 måneder !
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. maj 2005 - 14:48 #6
dragonknight -> Nej, man har faktisk kun reklamationsret i 24 måneder. De første 6 er det forhandleren der skal bevise, at du har gjort noget dumt, f.eks. kastet en mursten efter skærmen. Udover de 6 måneder, er det faktisk dig som kunde, der skal bevise, at fejlen var tilstede allerede ved købet.

Og det er netop problemet med den nuværende købelov. Du kan få forretningerne til at bytte de først 6 måneder, med derudover er fandens svært.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. maj 2005 - 14:58 #7
Der kan ikke være tvivl om, at den har en fejl, og den må forhandleren tage stilling til.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 21:25 #8
Har købt den brugt... så der er vist ikke så meget at gøre. Har bakset lidt mere med den her i eftermiddags og fik den på mirakuløs vis op at køre igen - men det virker sgu ikke helt stabilt. Jeg takker for jeres indlæg.