Avatar billede yamino Nybegynder
08. maj 2005 - 16:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Et kamp-blandings system.

Hey alle.

Lidt tricky spg. Har ikke haft multi meget med ASP at gøre, men jeg fatter da noget, men denne slår mig ud:

Jeg har 2 tables. En kaldet teams, en kaldet scheldule. Team er til de forskellige hold, og scheldule er en oversigt over kampene.

Det skal så forestilles, at scheldule ikke er fyldt endnu.

Det jeg godt kunne bruge, er, at lad os sige 6 hold fra teams skal spille alle mod alle, et script som trækker 6 hold ud fra Tabel teams, sørger for at stille det op, så ingen hold spiller mod hinanden 2 gange, men alle spiller mod alle. Ydermere er der et DATE felt i scheldule. Det samme hold må ikke spille to kampe på en dag.

Jeg har ingen begreb om hvad jeg skal gøre for at gøre det så let som muligt for mig selv. Har rodet med Arrays osv, men mister i sidste ende overblikket.

Any advice/ideas?
Avatar billede nielle Nybegynder
08. maj 2005 - 17:48 #1
Spilledag 1: 1-2, 3-4. 5-6
Spilledag 2: 1-3, 2-5, 4-6
Spilledag 3: 1-4, 2-6, 3-5
Spilledag 4: 1-5, 2-4, 3-6
Spilledag 5: 1-6, 2-3, 4-5
Avatar billede yamino Nybegynder
09. maj 2005 - 03:08 #2
Heh, ja, så meget er jeg kommet frem til :)

Mangler bare et script til at gøre dette selv, via et loop, så man ikke skal sidde og lave alle SQL kaldende manuelt. Grunden til dette, er hvis der skulle være mulighed for evt. at tilføje mere end en division :)
Avatar billede nielle Nybegynder
09. maj 2005 - 10:02 #3
Vil det sige at du sagtens kan opleve situationer hvor at der er mere/mindre end 6 hold?
Avatar billede yamino Nybegynder
09. maj 2005 - 10:41 #4
Ja.

Den "bedste" division vil have fast 6 hold, mens 2. og evt 3. division kan løbe ind i 8-10 hold.
Avatar billede nielle Nybegynder
10. maj 2005 - 21:06 #5
Hej igen,

Før at man begynder at begrave sig i kodning, så er det bedst at have selve algoritmen på plads først. Efter at have lavet nogle fejlslagne forsøg gik jeg på Google og søgte på "algoritm tournament" og fandt bl.a. dette link som jeg selv synes er meget oplysende:

http://www.prm.nau.edu/prm280/tournament_round_robin.htm
Avatar billede nielle Nybegynder
10. maj 2005 - 21:09 #6
Jeg har implementeret den i C# og der virker den fint. Uden et system at lave ASP på tror jeg nu nok ar jeg skal holde mig fra at forsøge at lave den i ASP/VBScript.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. maj 2005 - 17:34 #7
Har du fået kigget på det?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. maj 2005 - 19:02 #8
Når jeg nu har brugt tid på dit spørgsmål er det vel en smule høfligt at svare tilbage. :^|
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juni 2005 - 20:00 #9
?
Avatar billede yamino Nybegynder
21. marts 2006 - 17:16 #10
.