Avatar billede henrik_40 Juniormester
06. maj 2005 - 22:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre mysql i Linux

Hej
Jeg har lige installeret mysql, og når jeg i konsollen skriver mysql, får jeg følgende fejlmeddelelse:

ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Hvad gør jeg galt?

/Henrik
Avatar billede lasse37 Nybegynder
06. maj 2005 - 23:02 #1
Det er fordi du ikke har startet din Mysql dæmon/server op. Hvis du bruger SUSE gør du følgende:
1) Start YAST'en op.
2) I venstre side vælger du "system".
3) Herefter vælger du "kørselsniveau værktøj"
4) Du finder Mysql databaseserver på listen og aktiverer den.

Det er faktisk meget simpelt. Jeg har altid startet den på den måde. No problemo bambino..:-)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
06. maj 2005 - 23:04 #2
Du har sandelig ret :-)
Læg et svar
Avatar billede lasse37 Nybegynder
06. maj 2005 - 23:04 #3
Point til mig tak!
Avatar billede lasse37 Nybegynder
06. maj 2005 - 23:07 #4
Tak, kun glad for at kunne hjælpe..:-)