Avatar billede hostgirl Nybegynder
06. maj 2005 - 14:47 Der er 1 løsning

Æmdring af Layout på DataGrid

Hej alle

Jeg har denne kode, men layout på kolonnen "ID_job", samt Alternativ farve på rækkerne fungere ikke. DataGrid'et er oprettet helt normalt, og kun anchor, size og location er ændret. Det skal dog nævnes at der er en del andre kolonner, men skal man ændre layout på dem alle? før det fungere korrekt. Hvad er der galt... Jeg henter i DataGrid fra 2 forskellige tabeller, vha. JOIN. Jeg tror fejlen opstår her et sted:

DataGrid'et har name: grdLog

objConnection.Open()

        ' Fill the DataSet object with data...
        objDataAdapter.Fill(objDataSet, "log")

        ' Close the database connection...
        objConnection.Close()

        ' Set the DataGrid properties to bind it to our data...
        grdLog.DataSource = objDataSet
        grdLog.DataMember = "log"

        ' Declare objects for the DataGrid...
        Dim objDataGridTableStyle As New DataGridTableStyle
        Dim objTextCol As New DataGridTextBoxColumn

        ' Set the AlternatingBackColor property...
        objDataGridTableStyle.AlternatingBackColor = Color.WhiteSmoke
        objDataGridTableStyle.MappingName = "log"

        'Første Kolonne
        objTextCol.MappingName = "ID_job"
        objTextCol.HeaderText = "Job nr."
        objDataGridTableStyle.GridColumnStyles.Add(objTextCol)
Avatar billede hostgirl Nybegynder
09. maj 2005 - 14:35 #1
Jeg fandt selv ud af det... manglede: grdLog.TableStyles.Add(objDataGridTableStyle)