Avatar billede soren1990 Nybegynder
03. maj 2005 - 22:50 Der er 4 kommentarer

Iframe problem!

Hejsa
Jeg bruger iframe på hjemmesiden: http://www.cpn-homeland.dk/
Den virker fint, men nogen gange "plupper/lukker" den sammen, og er kun 1/3 så stor som meningen...
Kender nogen løsningen på dette problem?
Søren
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. maj 2005 - 00:22 #1
Af en eller anden grund, virker height="" ikke med browseren Opera. Men det kan fixes med noget JavaScript..

Funktionen:
function fix_iframe()
{
document.getElementById('idifrm').style.height = document.getElementById('menutd').offsetHeight + "px";
}

Den skal bare kaldes i onload: <body onload="fix_iframe()"

Den første TD-linie, EFTER billede, skal se sådan ud (tilføjet: id="menutd"):

      <td width="15%" valign="top" style="border: 1 solid #000000" id="menutd">

Og selve iframen (tilføjet: id="idifrm"):

        <iframe name="I1" id="idifrm" width="100%" height="100%" frameborder="0" src="main.htm">
Avatar billede soren1990 Nybegynder
04. maj 2005 - 12:50 #2
Den klapper også sammen i min IE (nyeste)
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2005 - 14:58 #3
<ole>

      <td width="50%" style="border: 1 solid #000000" valign="top">
              <iframe name="I1" width="100%" height="100%" border="0" frameborder="0" src="main.htm" align="center" target="_self">
          Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.</iframe></td>

100% af hvad? Cellen, som iframe'en ligger i, skal have sat en højde. Ellers ved browseren jo ikke, hvad den skal beregne de 100% af  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2005 - 00:23 #4
I mit eksempel, er der ikke angivet højde på td'en.. og det er ikke den td, hvor iframen ligger i..
Det er td'en, der ligger helt ud i siden.. som har en eller anden højde..

Det funker fint i Opera nu, med scriptet fra 04/05-2005 00:22:35.. Se f.eks. http://www.arlet.dk