Avatar billede jmarkling Nybegynder
02. maj 2005 - 23:39 Der er 1 løsning

Word dokument stylesheet transforms

Har et xml dokument hvori der er 2 billeder konverteret til base64 format. De billeder skal vha af et office 2003 word xslt-stylesheet transforms. Problemet er at det første billede vises 2 gange mens det andet ikke vises.

  <xsl:template match="/ns0:Reports/ns0:Charts/ns0:Chart[1]/ns0:article">
    <ns0:article>

    <!-- internal url of the image -->
    <xsl:variable name="url">
      <xsl:text>wordml://</xsl:text>
      <xsl:number count="image" format="00000001"/>
      <xsl:text>.gif</xsl:text>
    </xsl:variable>

      <xsl:for-each select="@ns0:*|@*[namespace-uri()='']">
        <xsl:attribute name="{name()}" namespace="{namespace-uri()}">
          <xsl:value-of select="." />
        </xsl:attribute>
      </xsl:for-each>
      <w:p>

      <w:pict>
        <w:binData w:name="{$url}">
          <xsl:value-of select="myObj:EncodeBase64(@src1)"/>
        </w:binData>
        <v:shape id="{generate-id()}" style="width:100%;height:100%">
          <v:imagedata src1="{$url}" o:title="{@alt}"/>
        </v:shape>
      </w:pict>

      </w:p>
    </ns0:article>
  </xsl:template>
Avatar billede janegil Nybegynder
03. maj 2005 - 09:43 #1
Det er riktig nok. For du har en seleksjon som består av to noder; xsl:xalue-of for en mengde noder, er det samme som verdien av den første noden. Det du ber om er "For hver av nodene, gi meg verdien av den første."

Så i stedet for <xsl:value-of select="." /> skal du nok prøve <xsl:apply-templates/>, og lage en template som gir deg verdien du skal ha.