Avatar billede wise Seniormester
02. maj 2005 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg en popup (messagabox) som kan kopieres fra?

Hej alle

En lille nem en.
Jeg har en base med kunder etc. Jeg ville godt lave en nemt og hurtigt mulighed for at kopiere fulde adresseoplysninger til andre programmer. Jeg vil ikke til at lave OLE automatisering eller andet men enten kopiere adressen til udklipsholderen eller vise en dialog som man kan kopiere de fulde adresse oplysninger fra.

Jeg har fået samlet det jeg vil kopiere men er rendt ind i et problem - man kan ikke kopiere teksten fra en formular eller en MSGBOX, og en INPUTBOX understøtter ikke flere linier i tekstfeltet...

Er der nogen der har en god ide til hvordan dette kan gøres? Kan man fx efterlade teksten direkte i udklipsholderen eller er der en  eller anden boks eller form jeg kan vise som giver mulighed for kopiering?

Jeg har også prøvet at føde alle linierne ind som default nedarvet værdi et et richtext felt - men der har jeg et problem med at få den til at lave linieskift.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 14:18 #1
@kode plejer at være formidabel hertil. Prøv at anvende @Command's som (brainstormliste, ingen garanti for rigtig syntaks :-) GotoField EditSelectAll EditCopy EditCut CloseWindow

Lav en formular med et redigerbart Tekst-felt. Feltet beregner sig med @NewLine på en pæn måde. Formularen kan composes og beregner sig. placer et felt SaveOptions med "0" som værdi.

Man kan faktisk få det hele til at virke "usynlig", da det normalt går ret hurtigt.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. maj 2005 - 14:18 #2
Tja - flere muligheder:
1) en form med et (redigerbart) felt du launcher med @dialogbox
2) kopier til windows udklipsholder med @Command(8editCopy]...)
3) export til txt eller csv fil
Kommer lidt an på konteksten...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. maj 2005 - 14:20 #3
>> jogii
Nå, jeg troede ikke du 'gad' svare, så jeg gjorde (for en gang skyld) - og var du der alligevel 16 sec før mig :-))
Avatar billede wise Seniormester
02. maj 2005 - 14:45 #4
He he tak for 2 hurtige svar.
Med @newline fik jeg nu mit respons dokument til at vise de rigtige data (prøvede med @char(10 og 13)) før.
Jeg har nu også lavet en agent med denne formular
@DialogBox("PopUP_Adresse";[NoOkCancel];"Kopier herfra:");
SELECT @All

Men den ser ikke ud til at vise dokumentet - den bliker bare en gang. Hvis jeg vælger CREATE --> POPUP_Adresse ser jeg fint et nyt dokument med de nedarvede oplysninger
Avatar billede wise Seniormester
02. maj 2005 - 14:50 #5
Sorry - Det var et spørgsmål om at rette hvilke dokumenter den skulle køre på!
Det spiller nu - tak til jer begge! Jogii smid også et svar så deler jeg pointsne da jeg har brugt fra jer begge...
Avatar billede yeager Nybegynder
02. maj 2005 - 14:59 #6
man skal godt nok være hurtig..... :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 15:17 #7
Ja, hurtighed kan være godt :-)
cdelicht, jeg sad bare at ventede på at du var ved at blive færdig med dit svar så jeg kunne komme ind lige før dig ;-)