Avatar billede futuregrafix Nybegynder
28. april 2005 - 08:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken udbyder kan anbefales

Hejsa

Jeg har fået et nyt projekt stukket i hånden, hvor der på siden skal forelægge stærkt fortroligt materiale om personer.

Jeg har forhen brugt de kendte billige udbydere til mindre sider, og har også egen hosting. Men jeg tør ganske enkelt ikke med dette projekt.

- Hvilken udbyder kan anbefales??
- Er det evt en fordel og bruge noget SSL i samme forbindelse??

Prisen er stort set lige meget, det skal bare fungere og være sikkert!

Glæder mig til at høre fra en af jer...

På forhånd tak!

Mvh Mark
Avatar billede thomasdb Nybegynder
28. april 2005 - 08:45 #1
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
28. april 2005 - 09:17 #2
Hvilke fortrolige informationer er der tale om ?
Avatar billede futuregrafix Nybegynder
28. april 2005 - 09:44 #3
person oplysninger, såsom læge, medicin osv. Og mere som ikke høer hjemme her :)
Avatar billede cpufan Juniormester
28. april 2005 - 10:21 #4
Jeg vil foreslå, at de får egen server, og adgang til ssl, når de fortrolige data skal udveksles mellem client og server.
Når de har egen server, kan man være sikker på at ingen andre ved en fejl får adgang til dataene.
Prismæssigt vil det ligge på mellem 500 og 1000 kr pr md.

Der er måske lidt livrem og seler over mit forslag, men når man arbejder med den slags data, kan man ikke være for forsigtig, da det modsatte hurtigt kan lukke kundens forretning, med sagsanlæg, erstatning og dårlig omtale.
Avatar billede futuregrafix Nybegynder
28. april 2005 - 10:48 #5
Det lyder godt cpu, har jeg os overvejet... køre seæv host nu, har os overvejet det i det her tilfælde - men er det sikker nok, for dem?? Jeg har ikke erfaring med SSL på win2003 server, hvilket jeg selv køre... Men det kan vel læres...

Men er der ikke nogen evt foreslag til host, "ude i byen" ?? Som er rigtig godt??
Avatar billede cpufan Juniormester
28. april 2005 - 10:53 #6
jo det jeg mener er at de skal købe hosting, men hvor de har deres egen server, den kan jo så snildt stå i en serverpark.
Avatar billede futuregrafix Nybegynder
28. april 2005 - 11:03 #7
nååå på den måde.... og så ha det hele på en, altså kun deres ting på den server? Ville du selv sætte en op og få den i serverhost, eller ville du leje en server ved udbyderen?
Avatar billede cpufan Juniormester
28. april 2005 - 11:22 #8
det billigste ville klart være at købe og konfigurere sin egen, og derefter sætte den i en serverpark, jeg kan godt give et tilbud på det hele hvis du kunne tænke dig det. Så skal du bare smide din emailadresse.
Avatar billede futuregrafix Nybegynder
28. april 2005 - 11:34 #9
okay, det vil jeg faktisk gerne! jeg smider min hotmail adr her, så kan du lige sende en til den, og så sender jeg min firma adr bagefter. Gider ikke lige ha den liggende her. ok ? mail: guldbajere@hotmail.com
Avatar billede cpufan Juniormester
28. april 2005 - 11:54 #10
ja fint nok,
jeg sender dig bare lige en kort mail,
så giver jeg mig til at regne en god pris ud.
Avatar billede it-dk Nybegynder
30. april 2005 - 00:00 #11
Jeg kan anbefale www.unitspeed.dk. Jeg bruger dem selv til flere af mine domæner og jeg er yderst tilfred med dem. De tilbyder også dedikeret servere hvis det skulle være den løsning du går efter.