Avatar billede mhau Nybegynder
26. april 2005 - 20:17 Der er 17 kommentarer

Multiupload med ASP.NET

Kan I gennemsøge denne for fejl og eventuelt lave et bedre resultat, end jeg har gjort i Files.txt, som virkelig ikke fungerer særlig godt.

Default.aspx

http://www.glasoksen.dk/exps/default.txt

Files.aspx

http://www.glasoksen.dk/exps/files.txt
Avatar billede mhau Nybegynder
26. april 2005 - 20:18 #1
Hvis der er spørgsmål, så fyr bare løs :)
Avatar billede burningice Nybegynder
27. april 2005 - 09:27 #2
jeg ville nok lave en for-løkke i din codebehind til files.txt der dynamisk indsatte x input felter, så du ikke skal have 20 if-sætninger flettet ind i din html. Det er ikke særlig pænt, og slet ikke særlig .net agtigt :)
Avatar billede mhau Nybegynder
27. april 2005 - 13:26 #3
Er det noget, du vil hjælpe med? :)
Avatar billede burningice Nybegynder
27. april 2005 - 18:04 #4
det kan laves på flere forskellige måder. den næmmeste er at lave en placeholder på din aspx-side der hvor dine input-felter skal være og lave denne løkke:

Placeholder plc = (Placeholder)FindControl("dinplaceholder");

for (int = 0; i < 20; i++) {
  TextBox txt = new Textbox();
  plc.Controls.Add(txt);
  // Dette skal tilpasses så det matcher det du gerne vil have
}
Avatar billede mhau Nybegynder
27. april 2005 - 20:01 #5
cyberfessor > Vil du smide det ind i selve koden for mig? Så er du bare 2tal for Zød :D
Avatar billede burningice Nybegynder
27. april 2005 - 23:16 #6
well.. nu kender jeg ikke dit indhold af session'erne men umiddelbart ville det blive til noget i retningen af

for (int = 0; i < 20; i++) {
  TextBox txt = new TextBox();
  txt.ID = i.ToString();
  txt.Text = "http://www.glasoksen.dk/upls/"+ i +"";
  txt.Name = i.ToString();
  plc.Controls.Add(txt;
  plc.Controls.Add(new LiteralControl("<br />");
  Hyperlink link = new Hyperlink();
  link.NavigateUrl = "http://www.glasoksen.dk/upls/"+ i;
  link.Target = "_blank";
  link.Text = "http://www.glasoksen.dk/upls/"+ i;
  plc.Controls.Add(link);
  plc.Controls.Add(new LiteralControl("<br />");
}
Avatar billede mhau Nybegynder
28. april 2005 - 19:16 #7
Tusind tak! Jeg ved godt, at det ikke fremgår af tråden, men kan du lave sådan, at alle værdierne kommer i et loop og så i en database? Både filnavn og størrelse?
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2005 - 09:20 #8
altså når man submitter formen, så skal filerne gemmes i en database, eller hvordan?
Avatar billede mhau Nybegynder
29. april 2005 - 11:09 #9
cyberfessor > Præcis! :)
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2005 - 11:26 #10
er det kun teksten af de enkelte texboxe du vil have gemt, eller er det fysiske filer der skal uploades?
Avatar billede mhau Nybegynder
29. april 2005 - 17:01 #11
cyberfessor > Via "default.txt" bliver filerne uploadet. "Files.txt" skal bare udskrive filnavnene og gemme de filer, der er blevet uploadet.

:)
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2005 - 18:30 #12
hvis du gerne vil have værdierne fra textboksene når siden submittes kan du gøre dette

foreach (Control c in plc.Controls) {
  if (c is TextBox) {
      TextBox txt = (TextBox)c;

      // Gør noget med txt.Text
  }
Avatar billede mhau Nybegynder
29. april 2005 - 19:25 #13
Nu ved du vel godt, at .txt filerne oprindeligt er .aspx-filer? De er bare omdøbt, så du kan se dem og ændre i koden.
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2005 - 20:30 #14
ja... jeg går dog ikke så meget ind for at lave andres arbejde, det er der en freelance-kategori til ;) Satser mere på at kunne give folk noget hjælp og et skub i den rigtige retning.
Avatar billede mhau Nybegynder
29. april 2005 - 22:29 #15
cyberfessor > Det er bare helt i orden.
Jeg er først lige gået over til, at benytte ASP.NET nu, så jeg er mere eller mindre multi-nybegynder. Du har allerede nu givet mig et rimelig godt indtryk af, hvordan det hele foregår, og det i sig selv, er fandme flot!

Det vil jeg gerne takke dig for.

Men som skrevet er jeg fuldstændig nybegynder, så jeg har INGEN idé om, hvordan man smider de dataer man får fra filen i en database.

Jeg er villig til at betale for det, hvis det kan hjælpe.
- Håber ikke, det går udenom Ekspertens retningslinjer.
Avatar billede mhau Nybegynder
30. april 2005 - 20:24 #16
Ingen andre der kan eller vil hjælpe?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. juni 2005 - 19:26 #17
Smide data i database:

OleDbConnection conn = new OleDbConnection("connstring...");
conn.Open();

OleDbCommand command = new OleDbCommand("INSERT INTO tbl (felter...) VALUES (værdier...)", conn);
command.ExecuteNonQuery();
conn.Close();