Avatar billede warner Nybegynder
01. april 2001 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cd-image

Hvad er et cd-image i forbindelse med en brænding og hvordan skal det gøres? Gerne en grundig gennemgang
Tak Warner
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 15:44 #1
det er et billede der ude på selve cd´en du ser det ofte på feks. spil cd´s hvor firmaet feks sætter deres logo på cd´en!

-Jonas
Avatar billede warner Nybegynder
01. april 2001 - 15:49 #2
jolleberg-- jeg tvivler det skulle være noget som kunne gøre brændingen af mp3 filer bedre (noget med bufferunderrun)
Avatar billede Beach Mester
01. april 2001 - 16:30 #3
Et cd-image er en total kopi af indholdet på en cd. Brænderprogrammer ligger en enkelt fil på harddisken med alle informationer om cdén. Den fil er et image!

Hvilket program bruger du til at brænde med?

//Beach
Avatar billede warner Nybegynder
01. april 2001 - 16:36 #4
jeg bruger programmet hp cd-writer (også kaldt DirectCd (tror jeg nok))
Avatar billede Beach Mester
01. april 2001 - 16:42 #5
Hvis du sætter programmet til at lave et image først, så kopiere den alt indholdet fra din kilde cd over på harddisken hvorefter den vil gå i gang med at brænde din nye cd med den info der ligger i det image der ligger på harddisken...
Grunden til at man kan gøre sådan er, at en harddisk er meget mere stabil til at føde brænderen med data i forhold til et cd-rom drev. Hvis brænderen ikke konstant får data fra dens kilde så kommer der en fejlbrænding ud af det.

//Beach