Avatar billede (~~tjaze~~) Nybegynder
23. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Inkluder en fil?

Hvordan inkluderer man en ASP fil i en anden ASP fil? - Og nej jeg kan ikke bruge <!--#include file="blabla.bla" --> til noget, da ASP henter alle filerne man inkluder ind fra starten og derefter kører ASP... hvilket giver en meget stor stor stor side.....
Jeg skal bruge noget der minder om Perl's
Require :-)
Avatar billede reupke Nybegynder
23. april 1999 - 02:31 #1
Det er #include man bruger. At filen måske bliver stor at parse skulle ikke betyde noget.
Avatar billede (~~tjaze~~) Nybegynder
23. april 1999 - 02:43 #2
Jeg venter lige og ser om der er nogen der har noget bedre svar :-)
Avatar billede rdj Nybegynder
23. april 1999 - 08:19 #3
Skal du vise asp kode på din side
Avatar billede asp Nybegynder
23. april 1999 - 08:36 #4
Hvis den fil du inkludere indeholder ASP kode, er det desværre den eneste mulighed :-(
Avatar billede thomas Nybegynder
23. april 1999 - 08:45 #5
asp har ret, det er den eneste måde at inkludere andre asp filer på. Vi venter stadig på en dynamisk include.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
23. april 1999 - 08:51 #6
Hvis det er en anden ASP fil, kan du jo evt. lave nogle sub's i den fil som skal includes.

Sådan at når du vil have noget bestemt hentet ind fra din include fil, så kalder du bare din Sub ( Call SUBNAVN )

Sådan _kunne_ man gøre det :o)
Avatar billede kan Nybegynder
23. april 1999 - 11:51 #7
Det er så enkelt at man næsten ikke vil tro på det...
<!-- #INCLUDE FILE="xxx.asp" -->

Det er nok til at inkluder en asp fil i en anden asp fil.

Det som serveren gør når en asp side bliver kaldt er:
1: Leder ens asp side igennem for "include".
2: Hvis der er nogle "include" så sætter den dem ind og ekspanderer den.
3: Så starter den forfra på siden, og udfører så ens asp kode

/KAN