Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 14:38 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Giver advarsel når flash skal kommunikere med php på nettet?

Hej.
Har en nyheds system som henter og gemmer tekst fra en php fil. Problemet er at første gang man går ind på siden og den skal hente tekst kommer flash med en advarsel hvor man skal sige ja eller nej til forbindelse eller hvordan det er. Hvordan kommer man af med den så folk ikke får den frem?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. april 2005 - 14:40 #1
du henter vel data fra et andet domæne eller noget i den stil
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 14:42 #2
nope... det hele ligger på samme domæne i samme mappe...
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 14:44 #3
altså flash kontakter php fil som så henter data fra tekst fil som ryger tilbage til flash..
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2005 - 14:47 #4
Tja, det oplever vi andre ikke nogen steder - så lidt mere info er nødvendigt - måske et link :)
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 14:54 #5
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2005 - 14:57 #6
Niks, jeg får ingen advarsler. :)

Jeg ser fint resultatsiden :)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. april 2005 - 15:00 #7
ser dne også fint
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 15:00 #8
hmm.. prøv på http://lllp.aeromedia.dk/ og gå under nyheder på menuen forneden
der er 2 andre der har prøvet og får advarselen
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. april 2005 - 15:01 #9
fordi du henter fra et andet subdomæne som jeg sagde
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 15:03 #10
får du advarslen nu? du sagde bare domæne, troede du mente et andet hotel..
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. april 2005 - 15:03 #11
Du skal så bruge en crossdomain.xml og ligge den www.aeromedia.dk, hvor du allower subdomænet at komme ind, søg på google på "flash crossdomain.xml"
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. april 2005 - 15:03 #12
ligge = lægge
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 15:06 #13
er det fordi jeg kører siden fra lllp.aeromedia.dk og inde i flash henter den fra www.aeromedia.dk/lllp/ ... er det bare det?
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2005 - 15:15 #14
Det er fordi flash ser sig selv som beliggende på domænet lllp.aeromedia.dk men du beder den loade noget fra www.aeromedia.dk - det er imod flash's sikkerhedsindstillinger og du skal bruge en crossdomain-tingest som kragekjaer nævner.
Avatar billede limbloogie Nybegynder
25. april 2005 - 15:17 #15
kk.. taks for det.. send en svar kragekjaer
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. april 2005 - 15:37 #16
svar