Avatar billede dumza Nybegynder
24. april 2005 - 22:36 Der er 12 kommentarer

2 Baggrunde i en style.css

Hej. Jeg er igang med et nyt design (http://hundetis.dk/projekter/index.htm) og jeg vil gerne have så mine 2 venstre streger (images/venstre.GIF) forsætter hele tiden samt min menu som gør i forvejen. Jeg vil gerne spørge om det er muligt at sammen klabbe dem som fx på den her måde:
    background-image: url('images/menu_langs.GIF');
    background-repeat: repeat-x;

    background-image: url('images/venstre.GIF');
    background-repeat: repeat-y;

Fordi vil gerne have min menu_langs.GIF til at repeate i X og venstre.GIF repeate i Y er det muligt at gøre det med begge 2 i en style.css fil?
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 22:41 #1
Nej, du bliver nødt til at sætte det på to forskellige elementer !-)

For den anden værdi for background-image og -repeat vil simpelthen overskrive den første værdi, før styles indsættes i dokumentet ...
Avatar billede dumza Nybegynder
24. april 2005 - 22:43 #2
Er det så ikke muligt at få begge 2 bg'er til at repeate? fordi har meget brug for det design..!
Avatar billede dumza Nybegynder
24. april 2005 - 22:53 #3
--> nu når jeg hopper igen ind i dit svar roenving? Kan du hjælpe mig :P= tilføj mig evt på msn michael@hundetis.dk :) fordi kunne mega godt bruge hjælp
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 23:02 #4
Du kan kun gøre det med forskellige elementer, men det kan f.eks. løses ved at lægge en div indeni det element, og så lægge den vandrette ind i den !o]
Avatar billede dumza Nybegynder
24. april 2005 - 23:07 #5
men kan du ikke hjælpe mig sådan direkte? fordi er svag til html og css :] ville være dejligt vis du gad at tilføje mig på msn :]
Avatar billede dumza Nybegynder
24. april 2005 - 23:08 #6
^^ er jo som sagt meget dårligt til html og css :]såem ;) Bare tilføj mig på msn michael@hundetis.dk det ville være xtreamt dejligt vis du gad at tilføje mig og hjælpe mig :) og godnat :)
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 23:24 #7
Tjah, der var godt nok også en hel del ting, som jeg ville betegne som fejl i dit udkast ...

-- endda i en sådan grad, at det er et mirakel, at man kan få browsere til at vise nogetsomhelst !-)

-- men jeg kan ikke gennemskue hvad det er du har gang i, og så er det svært at komme med gode forslag ...

-- og jeg tror nok, der ligger en messenger i et eller andet dunkelt hjørne, men jeg har ikke lige haft fat i den for nylig !o]
Avatar billede dumza Nybegynder
25. april 2005 - 07:36 #8
æv bæv... Og de tro streger i venstre de skal også kunne repeate samt dem i menuen på én gang :O
Avatar billede roenving Novice
25. april 2005 - 11:02 #9
F.eks.

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
#site{
  position:relative;
  width:760px;
  margin:0 auto;
  background:url('images/venstre.GIF') repeat-y top left;
}
#menubaggrund{
  position:absolute;
  width:100%;
  top:220px;
  height:20px;
  background:url('images/menu_langs.GIF') repeat-x 20px 0;/*Måske er rækkefølgen omvendt på placeringen*/
}
</style>
<title>Mit nye site</title>
</head>
<body>
<div id="site">
  <div id="menubaggrund"></div>
  Hvad der nu ellers skal være på siden
</div>
</body>
</html>
Avatar billede dumza Nybegynder
25. april 2005 - 14:57 #10
og nu spgørsmålet bare hvordan jeg får min div til at hele tiden køre ned og den bliver større vis man udvider net exploren
Avatar billede dumza Nybegynder
25. april 2005 - 15:50 #11
nu ser min "nye udgave" en smugle beder ud http://hundetis.dk/projekter
Avatar billede dumza Nybegynder
25. april 2005 - 15:56 #12
Nu skal vi bare få mine "divs" til at tilpasse sig hvor brede og lange de skal være efter ens browser størelse :) har prøvet m4ed det der 100% men det funker ikke helt :S