Avatar billede infovidstud Nybegynder
23. april 2005 - 19:07 Der er 21 kommentarer

Projektopgave om eksperter og nybegyndere

Hej Eksperten.dk

Vi er to informationsvidensskabs studerende ved Syddansk Universitet i Kolding, I forbindelse med afslutningen af faget ”IT og Læring” er vi ved at skrive en opgave.
Denne har vi valgt skal handle om Mesterlære på internetfora, og i vores søgen efter et passende forum fandt vi jeres site, der lader til at være den ideelle platform for vores undersøgelse.
Nu er det så, at vi vil høre om det kunne lade sig gøre, og om i var interesserede i, at være os behjælpelige.
Vi vil meget gerne i kontakt med nogle enkelte af jeres brugere, der repræsenterer hver deres ende af erfaringsspektret, henholdsvis en ekspert og en novice. Derudover er vi også interesserede i at tale med nogle der har været involverede i designet af jeres forum, med henblik på læringsaspektet. Det vi helt konkret ønsker er at interviewe disse personer, enten personligt eller via telefon.

Vi håber at høre fra jer, på forhånd tak.

Jacob Christensen og Jesper Søndergaard

PS. Vores deadline er den 17. maj, hvor projektet skal afleveres.
Avatar billede autohitter Nybegynder
23. april 2005 - 20:22 #1
I nævner erfaringsspektret - Indenfor hvilket område?
Avatar billede fcs Novice
23. april 2005 - 20:26 #2
Designet af forummet stod Jacob for. Du kan sikkert kontkte ham på http://www.webcom.dk/ Mht. de nuværende ejere, så er det IDG.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. april 2005 - 20:36 #3
I er velkommen til at anvende mig og jeg kan vel bruges i begge ener af spektret alt afhængig af hviklen kategori jeg placeres
Avatar billede infovidstud Nybegynder
23. april 2005 - 21:31 #4
Tak for de hurtige tilbagemeldinger.

@autohitter
Med erfarings spektret mener vi brugere, nye som gamle - begyndere og eksperter (ikke nødvendigvis nogen specifik kategori). Vi er især interesseret i brugere, der har haft erfaring med at bruge netop eksperten.dk til at opbygge en viden/ekspertise.

@fcs
Mange tak for hjælpen, ham vil vi helt sikkert gerne snakke med.

@bufferzone
Fremragende, vi vil gerne have lov at kontakte dig på et tidspunkt i den nærmeste fremtid, når vi har teknikken på plads.
Avatar billede autohitter Nybegynder
23. april 2005 - 22:31 #5
Jeg skal gerne bistå med min assistance...

Jeg bruger både eksperten til at få hjælp, og til at hjælpe andre...
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 12:02 #6
Kunne I ikke lægge noget kontaktinfo, så interesserede kunne kontakte jer ?-)

-- enten her eller i jeres profils minisite ...

-- iøvrigt må I også gerne kontakte mig, jeg har de sidste 3 år holdt mig skarp i programmering via dette site (og er desuden coadmin, så jeg har nogle tværgående indgangsvinkler !-)
Avatar billede fcs Novice
24. april 2005 - 14:24 #7
I er selvfølglig også velkomne til at kontakte mig. Jeg er coadmin og er nok den bruger der stadig er aktiv herinde som har været her længst (siden http://www.eksperten.dk/spm/167) Kontaktoplysninger er i mit minisite ;o) Til dagligt beskæftiger jeg mig med læring som HR-konsulent indenfor personaleudvikling, så det kunne da sikkert også være spændende for mig at deltage ;o) Man kan jo altid lære noget nyt...
Avatar billede infovidstud Nybegynder
24. april 2005 - 20:17 #8
Vi har nu oprettet et minisite med kontaktoplysninger :)

Det er super at der har været så positiv feedback på vores forespørgsler, og vi glæder os til at arbejde sammen med nogle af jer. De næste par dage vil vi arbejde hårdt, så vi kan blive klar til at lave nogle fremragende interviews med jer...

Dem der var interesserede i at hjælpe, må gerne lige smide en mail (se minisite ;)), så vi har jeres adresser.
Avatar billede infovidstud Nybegynder
27. april 2005 - 14:35 #9
Bare lige så i ved vi ikke har glemt jer, kommer her en lille statusrapport for hvor vi står:

Vi regner med at kunne foretage de første interviews i denne uge, men dem der har meldt sig skal senest regne med at høre fra os i næste uge.
Avatar billede infovidstud Nybegynder
21. juni 2005 - 22:30 #10
Hvis der stadig er nogle af jer der holder øje med denne tråd, kan jeg fortælle at vi på fredag skal op og forsvare vores opgave, derefter vil vi selvfølgelig sende denne til dem der har ønsket det, forhådentligt i løbet af nogle dage.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juni 2005 - 23:04 #11
De bedste ønsker m.v. lad os høre hvordan det går
Avatar billede dmcn Praktikant
22. juni 2005 - 00:57 #12
Jeg følger lige med her, da det lyder som et enormt spændende projekt. :)
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2005 - 02:11 #13
Spændende !-)
Avatar billede infovidstud Nybegynder
24. juni 2005 - 11:57 #14
Vi er lige kommet ud fra eksamen, og det gik rigtigt godt - vi fik 13!!! :) Hovedårsagen var orginaliteten af vores undersøgelse.

Venlig hilsen

Jacob og Jesper
Avatar billede dmcn Praktikant
24. juni 2005 - 12:14 #15
Tillykke! :)
Avatar billede roenving Novice
24. juni 2005 - 15:22 #16
Mer tillykke !-)
Avatar billede fcs Novice
24. juni 2005 - 16:13 #17
Tillykke med det - det er jo fantastisk ;o)
Avatar billede fcs Novice
24. juni 2005 - 16:14 #18
P.S.: I snakkede om at os som deltog måtte se rapporten. Jan det lade sig gøre?
Avatar billede infovidstud Nybegynder
24. juni 2005 - 18:36 #19
Jo -selvfølgelig skal i da have den at se - jeg kommer desværre ikke i nærheden af filen før engang i næste uge, men så skal jeg nok lige sørge for, enten at den i et stykke tid bliver tilgængelig for alle interesserede, eller i hvert fald at de medvirkende får en mail med et eksemplar. :)

Mvh.

Jesper
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2005 - 20:38 #20
Stort tillykke med det flotte resultat
Avatar billede infovidstud Nybegynder
27. juni 2005 - 22:08 #21
Så er opgaven sendt til de medvirkende - god læselyst ;)