Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 22:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

if / else

Det skal siges jeg er ny, så ved ikke det store om ASP, endnu..

Men jeg har downloadet en gæstebog. Denne har jeg udvidet med nogel ekstra tekstfelter..(email og webadresse)

Så når en bruger skrevet en besked bliver hans navn klikbart, og referere til den udfyldte email i databasen.

Nu kommer problemet. Er email-feltet ikke udfyldt skal hans navn ikke være klikbart, for der er jo intet at referere til!

Jeg har selv prøvet at danne en linie uden held, men ville hører

Min linie:
Af: <%if rs("email")="" then rs("navn") else <a href="mailto:rs("email")">rs("navn")</a>%>

- Ja den er sikkert helt gal.?

Håber på hjælp!

/Yocart
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 22:25 #1
helt gal?
Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 22:28 #2
Min linie er sikkert helt gal! :P
Avatar billede apo Praktikant
22. april 2005 - 22:29 #3
Du mangler bare at afslutte med en 'End If' :-)

<%if rs("email") = "" then rs("navn") else <a href="mailto:rs("email")">rs("navn")</a> end if%>

Apo
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 22:30 #4
du skal udskrive dem
<%if rs("email")="" then
response.write rs("navn")
else
response.write "<a href='mailto:"&rs("email")&'>"&rs("navn")&"</a>"%>
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 22:31 #5
og så end if som apo siger :o)
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 22:31 #6
<%if rs("email")="" then
response.write rs("navn")
else
response.write "<a href='mailto:"&rs("email")&"'>"&rs("navn")&"</a>"
end if%>
Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 22:36 #7
Wow, takker.. Hehe, nu er jeg da lidt stolt over mine linie.. :) ..end if.. Det vile jeg huske..!
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 22:40 #8
virkede det så ? :o)
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 22:40 #9
yocart >> hehe well det jeg siger.. en god ting i fremtiden er at du faktisk kan finde mange af sådanne småfejl selv.

I IE tryk funktioner->internet indstillinger-> avanceret og fjern flueben i "vis meddelelser om uskadelige http-fejl"

så ville du have fået en fejlmeddelelse om at end if var forventet.. og dermed selv kunne have løst problemet:)
Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 23:14 #10
Hmm, har indtastet koden, men det ser ikke ud til at virker.. Der er tværtimod kommet en fejlmeddelse:

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'respons'

/tagwall/default.asp, line 17

?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 23:16 #11
har du prøvet

Kommentar: apo

og ellers må du sige hvilken kode du køre.
Avatar billede apo Praktikant
22. april 2005 - 23:18 #12
Du skal anvende Busschous løsning:

<%
If rs("email")="" Then
  Response.Write rs("navn")
Else
  Response.Write "<a href='mailto:" & rs("email") & "'>" & rs("navn") & "</a>"
End If
%>

Apo
Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 23:18 #13
Jeg har prøvet..

Jeg har brugt følgende:

<%if rs("email")="" then
response.write rs("navn")
else
response.write "<a href='mailto:"&rs("email")&"'>"&rs("navn")&"</a>"
end if%>
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 23:19 #14
fejlmeddelelsen kunne tyde på at du er kommet til at skrive respons.write i stedet for response.write
Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 23:20 #15
Hold da kæft hvor er jeg blind! Det har jeg sku da også!
Avatar billede yocart Nybegynder
22. april 2005 - 23:23 #16
Det er jo fantastisk! Det virker jo..! :D

Godt gået busschou!