Avatar billede bugger Nybegynder
22. april 2005 - 21:11 Der er 7 kommentarer

Tæller i form

Hejsa
Hvordan laver man en caracter counter til et textfelt. Ligessom dem teleselskaberne bruger I deres websms hvor der bliver talt ned fra 160 efterhånden som man skriver.

/Bugger
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 21:31 #1
Hvis du har en
<input type="text" id="mitFelt">
Så kan du jo finde længden i javascript sådan her
document.getElementsById("mitFelt").length
Avatar billede busschou Praktikant
22. april 2005 - 21:33 #2
Så du kan jo lave en onkeydown og onkeyup på dit input felt som kalder en funktion som tester længden :o)
Avatar billede bugger Nybegynder
23. april 2005 - 09:58 #3
Tak for svar
Ja OK -men er der ikke en komplet tilgængelig kode et eller anet sted? -Jeg er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen til Jscript :-)

/Bugger
Avatar billede busschou Praktikant
23. april 2005 - 10:02 #4
Nu er det jo heldigvis sådan at javascript ligger i den synlige kode
Så hvis du fx går ind på coolsms.dk og viser koden på den frame som indeholder den tæller...
Så kan du se hele javascript koden for den :o)
Det kan du også gøre hos de andre er jeg sikker på :o)
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 13:31 #5
-- og koden er hamrende simpel:

Tilbage: <span id="textlengde">160</span>&nbsp;tegn<br>
Meddelelse:<br>
<textarea onkeyup="document.getElementById('textlengde').innerHTML=160-this.value.length">Din meddelelse</textarea>
Avatar billede busschou Praktikant
24. april 2005 - 13:35 #6
Det eneste man skal huske ved de der onkeyup og onkeydown er at de ikke tager højde for copy paste med musen
Avatar billede busschou Praktikant
05. maj 2005 - 18:21 #7
bugger >> kommet videre? lukketid måske? :O)