Avatar billede Slettet bruger
23. april 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "default.asp?fejl=7&help

Hjææælp!

Mit problem er at jeg her en side der skal kunne give en fejl meddelse videre til en anden side, hvor siden så skal kunne læse fejl-meddelsen ud af URL'en.

Eks.:
Forsiden: Jeg trykker send men jeg mangler at indtaste mit navn, så jeg redirectes videre til Side2, hvor Side2 gerne skulle have en URL der ser sådan ud: side2.asp?fejl=7&msg=Du glemte at indtaste dit navn
Så skulle Side2 kunne læse det, og f.eks. placere denne fejl meddelse midt på siden.

Hvordan gør man det?
Avatar billede ebdrup Nybegynder
23. april 1999 - 01:06 #1
sådan udskriver du fejlen:
<%= Request.querystring("msg") %>
MVH Allan Ebdrup
Avatar billede ebdrup Nybegynder
23. april 1999 - 01:16 #2
Måske var det bedre at bruge Method=Post i din form på side 1

Så kan fejlen ikke ses i URL'en og du kan udskrive den som
<%= Request.Form("msg") %>

Desuden kan det være en god ting at submitte til den samme side som der hvor man udfylder formen, så din side bliver som en funktion der opsamle nogle oplysninger.
Sæt Action for din form til at pege på siden selv og start med at checke om forme er ordentligt udfyldt, hvis ikke så bed om at får udfyldt formen. Fejlene der kommer undervejs kan du udskrive efeterhånden som de kommer. Hvis der er fejl undervejs sætter du en variabel (fejl kunne den hedde) til true (start med at sætte den til false allerførst).
Så checker du felterne og sætter fejl til true og udskriver fejlmedelelser hvis der opstod fejl.
Hvis der opstod fejl udskriver du formen igen og man kan forsøge at udfylde den korrekt (hint: første gang er ingen af felterne udfyldte).
Hvis der ikke opstod fejl og hvis det ikke var første gang, har du en tilfredsstillende udfyldt form, og du kan behandle dataene derefter.

Det er een måde at gøre det på, håber du fik det.

MVH. Allan Ebdrup
P.S.
<%= "blah" %> betyder det samme som
<% response.write "blah" %>
Avatar billede rdj Nybegynder
23. april 1999 - 08:53 #3
Til overlord

Her er en lille kode eks., så du kan se dine request værdier

Denne kode gemmer også dine værdier i cookies

For EACH name IN Request.Form
  Response.Cookies(Name).expires = Date -365
  Response.Cookies(Name) = Trim(Request.Form(Name))
  Response.Cookies(Name).expires = date + 90

  Response.write "Navn :"& Name & " Værdi :"& Trim(Request.Form(Name)) &"<br>"
Next

Avatar billede rdj Nybegynder
23. april 1999 - 08:54 #4
Skriv til mig, hvis der er noget du ikke forstår.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 1999 - 15:12 #5
Tak, for jeres forslag - jeg har fundet ud af det nu... :)

//overload
e-mail: overload@get2net.dk