Avatar billede tlunde Nybegynder
19. april 2005 - 11:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Play, Stop og Pause knap til video

Hejsa,
Vi sidder og er ved at lave et projekt i Director, hvor vi skal afspille noget film via nogle knapper vi har lavet. Vi har ca. 20 videoklip i alt i produktionen, og i stedet for at lave knapper til alle 20 film, ville vi godt lave et script, der bruger de samme knapper til hver film...kan det lave sig gøre på en eller anden måde??
Avatar billede medieroed Praktikant
19. april 2005 - 11:43 #1
I skal bruge the movierate til at styre filmene ex.
sprite(1).movierate=1 --normal afspilning
sprite(1).movierate=0.05 --pause
sprite(1).movierate=-1--kør filmen baglæns
sprite(1).movierate=10 --fastforward
sprite(1).movierate=-10 --spol filmen tilbage
Avatar billede medieroed Praktikant
19. april 2005 - 12:46 #2
Filmene skifter I ved at ligge dette script på den sprite jeres film kører i :
original = (the number of member the mousemember)
aktuellsprite = the currentSpriteNum
the member of sprite aktuellsprite = member (original + 1)
Avatar billede hikka Nybegynder
28. april 2005 - 22:19 #3
Vil anbefale at i kun linker en(1) video til jeres projekt.
Eks.:
Navngiv video fortløbende. f.eks: "video_1.mov", "video_2.mov", o.s.v
Placer alle 20 videoer i mappen "media" sammen med projektet.
Importer "Video_1.mov" til cast og stage
Placer følgende script på 2 knapper til 'næste' og 'forrige':

--
global vidNum
property videoCommand, myMem

on beginSprite me
  myMem = member("video_1")
  vidNum = 1
end

on DoControl me
  case ( the VideoCommand of me ) of:
    #next:
      if vidNum < 20 then
        member(myMem).filename = the moviePath & "media\video_"&(vidNum+1)&".mov"
        vidNum = vidNum+1
      end if

    #Previous:
      if vidNum > 1 then
        member(myMem).filename = the moviePath & "media\video_"&(vidNum-1)&".mov"
        vidNum = vidNum-1
      end if
  end case
end

on mouseUp me
  DoControl me
end

on getPropertyDescriptionList
  set p_list = [ #videoCommand: [ #comment: "Næste eller forrige video:",#format: #symbol, #range: [ #next, #previous],#default: #next ]]
  return p_list
end
--

Sammen med medierodens knapper til kontrol burde du være kørende

Hikka
Avatar billede tlunde Nybegynder
17. maj 2005 - 12:53 #4
Kunne ikke bruge disse muligheder til noget, fandt dog en nemmere måde at gøre det på...

Tak for hjælpen!