Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2005 - 09:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Antal rækker i et datagrid

Hej

Jeg har et datagrid hvor jeg i et dobbeltklik event i datagriddet gerne vil finde ud af hvor mange rækker der er i griddet. Hvordan gøres dette?

Private Sub dataGrid_DblClick()
Msgbox(Antal rækker i datagriddet)
End Sub
Avatar billede hiks Nybegynder
19. april 2005 - 13:26 #1
hej

prøv:

Private Sub dataGrid_DblClick()
    Msgbox DataGrid.ApproxCount
End Sub

/hiks
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2005 - 14:44 #2
Så får jeg en fejl hvis datagriddet er tomt. Fejlen lyder "Rowset not available".
Avatar billede hiks Nybegynder
19. april 2005 - 15:34 #3
jamen så må du jo enten sørge for at det ikke er tomt eller lave en error handler der kan håndtere fejlen:

Private Sub dataGrid_DblClick()
    On Error Resume Next
    Msgbox DataGrid.ApproxCount

    if Err.Number = 7005 then
        MsgBox "Ingen resultater!"
    end if
End Sub
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2005 - 17:13 #4
Der må vel være en egenskab på datagriddet der kan fortælle mig om griddet er tomt eller ej?

Jeg synes ikke at on error resume next er den mest fornemme måde ;-)