Avatar billede kixdreng Nybegynder
18. april 2005 - 18:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

overføre til computer

hej jeg har lige fundet mit gamle kamara frem.. Et Hitachi VM-H775LE.. men jeg ved ikke lige hvordan jeg overføre film til min computer.. jeg har fundet tvout stik til det. men mere ved jeg så ikke.. Håber at der er en eller to der kan hjælpe mig lidt :)
Avatar billede c-holst Novice
18. april 2005 - 18:07 #1
du skal jo have en indgang på din computer. Det kan fx være et
grafikkort med tv-in
et capturekort
eller en af de nyere usb bokse, hvor signalet bliver konverteret.

er der tale om svideo kabel eller composite

har du nogen af de nævnte dele, mangler du bare noget software
Avatar billede kixdreng Nybegynder
18. april 2005 - 18:11 #2
Jeg har tvout :P på grafikkort er det nok?

og ved du hvilken software? :D
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. april 2005 - 18:24 #3
nej du skal tv-IN..O)

enten et tv-tuner kort, ellers et grafikkort med vivo..(video in, video out)
Avatar billede kixdreng Nybegynder
18. april 2005 - 18:27 #4
Øv men skriv som svar så skal du nok få point :P
Avatar billede c-holst Novice
18. april 2005 - 18:28 #5
nej, der skal være tale om tv-in, hvilket ikke er standart.
jeg ved ikke hvilken software, men der findes mange gode guider på dansk på nettet
tror denne er interessant, ellers er google din ven
http://www.abmedia.dk/video/index.htm
http://www.piratgruppen.org/guides.php3
Avatar billede c-holst Novice
18. april 2005 - 18:30 #6
vi kunne jo også finde noget hardware til dig, har du et budget?

det behøver ikke blive så dyrt, og softwaren behøver ikke koste noget, da meget af det er freeware. Det linkes der sikkert til i artiklerne.

kamera og kabel har du jo.

er dit kabelt med et hanstik, sikkert gult, eller et svideo med fire eller flere poler
Avatar billede kixdreng Nybegynder
18. april 2005 - 18:33 #7
Er ikke helt med men jeg har et stik sådan et gult. det ligner at det skal i mit tv som antende eller min video..
Avatar billede c-holst Novice
19. april 2005 - 08:07 #8
vender tilbage med et bud senere. men venter føsdasgæster hele dagen