Avatar billede mrg Nybegynder
18. april 2005 - 10:04 Der er 10 kommentarer

Trådløst kabel TV

Hej,

Jeg ved at det har været debatteret nogle gange, og jeg kan forstå at det med at sende kabel TV trådløst rundt i huset er ulovligt i DK, og at man derfor ikke kan købe sættene længere?

Nå, men når det nu er sagt, er der en der ved nok om det til at sige om dette sæt vil virke på den måde ?

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=6786873&type=product&productCategoryId=cat08059&id=1089891320402

Jeg vil altså gerne kunne koble det til antenne-stikket i væggen, og så kunne tage kanalerne på TV'et...uden kabel.

Tak for hjælpen...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. april 2005 - 10:40 #1
Sådan som jeg læser det, så består sættet af en kombineret tuner/transmitter og en receiver.

Tuner/transmitteren kobles til kabelnettet og sender så den kanal den står på trådløst til receiveren som er ved dit tv.

Du skifter kanal på den medfølgende fjernbetjening og ikke på tv'et.

Så det skulle kunne bruges.
Avatar billede mrg Nybegynder
18. april 2005 - 10:46 #2
Fornemt...tak. Du må meget gerne lægge et svar, så lukker jeg spm.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. april 2005 - 11:13 #3
Jo det vil virke, men du skal bruge den medfølgende fjernbetjening til at skifte kanal. Og dit TV's fjernbetjening til at tænde og justere lyden!!!
Avatar billede mrg Nybegynder
18. april 2005 - 11:18 #4
Hmmmm...og pludselig kunne jeg fornemme min kærestes begejstring falme...og den medfølgende fjernbetjening kører på noget andet end de alm ? Så man kan ikke samle det i én af de dér man kan købe ?

Findes der alternativer ?
Avatar billede mrg Nybegynder
18. april 2005 - 11:28 #5
Er dette smartere ? Så vidt jeg kan læse har den en IR-modtager, så man kan bruge sin opr. fjernbetjening. Til gengæld bliver jeg lidt nervøs når der står at man skal koble til vha. Scart stik...

http://www.beststuff.co.uk/video_senders.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. april 2005 - 12:31 #6
Hvorfor vil du købe det i udlandet. Sådan noget udstyr kan da også fås herhjemme..

http://www.godpris.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=164

Her bruges så blot scart udgangen fra f.eks en video og man skifter så kanalen på videoen via dens fjernbetjening.
Avatar billede mrg Nybegynder
18. april 2005 - 12:35 #7
Og det er dét jeg ikke kan bruge til noget, da

1) Videoen står samme sted som TV'et, og altså OGSÅ langt fra antennestikket

2) Video'er har det med at slå fra når de står ubrugt, og afbryder derfor signalet til TV'et.

Det du peger på er vel ikke andet end en trådløs erstatning for Scart-kablet...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. april 2005 - 12:50 #8
Træk et kabel, det er så meget billigere at du endda kan få en elektrikker til at gøre det for de 1000 kr. du ellers ville bruge! Det er en pænere løsning end noget trådløs, hvor der ikke er nogen garanti for om det duer (pga interferens, tykkelse af vægge osv)
Avatar billede mrg Nybegynder
18. april 2005 - 12:56 #9
hmmm...det vil jeg da så overveje...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. april 2005 - 14:25 #10
Jamen så kan det du beder om ikke lade sig gøre. Tænk på hvis du skal have 30-40 kanaler samtidigt trådløst fra et sted til et andet. Det er så voldsom en datamængde at det ikke er praktisk muligt. Det eneste du så kan gøre er at købe den du selv pegede på først, så du kun skal have en kanal trådløst (eller som james siger, træk et kabel)