Avatar billede njhvidberg Nybegynder
18. april 2005 - 00:36 Der er 8 kommentarer

auto format ved skift fra design view til html view i VS.Net 2003

Her er et rigtig træls problem som jeg ikke kan få sat VS.Net op til.
Hvis jeg opretter et helt nyt html dok. i html view, retter koden så den overholder xhtml 1.0 trans. (og lige gemmer :-) , så bliver det hele ødelagt hvis jeg efterfølgende går i design view, indtaster noget og så går tilbage til html view.

Alle " />" bliver sat til " >".
Alle "</li>" fjernes.
Kort sagt: Al xhtml valid kode pånær doctype bliver smidt bort som var det noget nymodens pjank og hø!

Jeg har rodet med samtlige kode option settings, lavet nye html doks, genstartet VS.Net og sågar rodet i registreringsdatabasen.

HJÆLP!!!
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
18. april 2005 - 00:37 #1
Det er sku da meget simpelt, lad være med at bruge WYSIWYG til valid kode.
Det er KUN og KUN text-only editore som ikke ender med at smadre din kode.
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
18. april 2005 - 00:58 #2
Ja, ja, du har din gud, og jeg har min :-)

MS har flere steder højt og helligt skrevet at VS.Net kan gøre det her. Jeg forventer de overholder det.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
18. april 2005 - 01:29 #3
Hvis du forventer at noget som helt fra MS kan overholde en w3c standard, så tro om.
Det er nok en grund til at IE stadig er flere lysår bagud mht. HTML og CSS.

Og det er endnu mere naivt at tro at en wysiwyg editor kan, og at den så er fra MS er jo  dobbelt slå slemt..

VS.NET er fint at kode i , til applicationer, men til websider bruges en texteditor. Det skal man jo alligevel når man skal kode...
Avatar billede dna Nybegynder
18. april 2005 - 06:32 #4
hyberpreprocessor: Har du nogensinde kodet (web?) i Visual Studio? Er måske rigtigt nok, at en texteditor kan være bedre til opstilling af "asp-koden", altså den designmæssige del, men når man nu skal lave sin codebehind, så er de værktøjer som VS stiller til rådighed ikke længere bare en texteditor.

Håber ikke jeg virker for knotten - selvom det er ret tidligt! :-)

dna
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
18. april 2005 - 08:37 #5
dna , det har jeg.  Og jeg har faktis valgt at gå tilbage til min ConTEXT med syntaks highligther, eftersom jeg synes at alt wysiwyg smadre min advanceret CSS og HTML kode.

WYSIWYG kan heller ikke forstå alle de kommandoer man kan bruge i CSS, det er der ingen af dem som er kodet til endnu.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 09:12 #6
dna>> det er rigtigt at VS er super stærk til codebehind. Men så kan man jo være smart og udnytte det bedste fra begge lejre. Have en ordenlig HTML editor til sine aspx/ascx-sider og bruge VS.Net til at lave sine cs/vb-filer. En absolut fantantisk symbiose. (Hint: Opret et class-library projekt i VS istedet for Web-projekt)

njhvidberg>> Der er ikke så meget at gøre endnu, men MS har lovet i VS.Net 2005 at de aldrig mere vil pille ved ens html mere.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 09:13 #7
webkontrollerne i asp.net 1.1 understøtter i det hele taget ikke xhtml endnu
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
18. april 2005 - 09:54 #8
(Der er intet som undersøtter xhtml endnu, læs oleboles artikler)

Rigtig xHTML sendes også med application/xhtml som content-type, prøv det i IE, hvis i IKKE kører SP2 (window XP) så vil IE forsøge at downloade siden.

Det viser bare hvor langt bagud Microsoft er når der snakkes html.