Avatar billede reds2001 Nybegynder
15. april 2005 - 08:52 Der er 14 kommentarer

scrollbar efterlader plads

Jeg har en side med en tabel, hvor der kommer en lodret scrollbar hvis der er brug for det(altså på siden, ikke tabellen). Det er fint nok, men hvis jeg resizer vinduet så der ikke længere og brug for scrollbaren, så efterlader scrollbaren bare den plads som den oprindelig var på og tabellen går ikke længere helt ud til kanten som den gjorde da scrollbaren var der. Hvad gør jeg ved det??
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. april 2005 - 10:56 #1
prøv at poste din koste ind i spg. ellers smid et link, så er det nemmere at sætte sig ind i og ændre din kode så det funker.
Avatar billede reds2001 Nybegynder
15. april 2005 - 11:07 #2
OK, men det er trods alt en par linier. Here goes:

<body style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; WIDTH: 100%; BORDER-TOP-STYLE: none; PADDING-TOP: 0px; BORDER-RIGHT-STYLE: none; BORDER-LEFT-STYLE: none; BORDER-BOTTOM-STYLE: none">
        <form id="Form1" method="post" runat="server" class="ScreenSize">
            <table id="outerTable" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                <tr>
                    <td>
                        <asp:table id="MainTable" runat="server" CssClass="MainTable" CellSpacing="0" CellPadding="0">
                            <asp:TableRow ID="HeaderSag" CssClass="headerBackground">
                                <asp:TableCell CssClass="headerText" ID="SagsNummer" Width="20%"></asp:TableCell>
                                <asp:TableCell CssClass="headerText" ID="SagsTitel" Width="80%"></asp:TableCell>
                            </asp:TableRow>
                            <asp:TableRow id="HeaderAkt" CssClass="headerBackground">
                                <asp:TableCell CssClass="headerText" ID="AktNummer" Width="20%"></asp:TableCell>
                                <asp:TableCell CssClass="headerText" ID="DokumentResume" Width="80%"></asp:TableCell>
                            </asp:TableRow>
                        </asp:table>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td>
                        <div class="formular" id="divFormular">
                            <asp:table id="Formular" CssClass="formular2" CellPadding="2" width="100%" Runat="server">
                                <asp:TableRow>
                                    <asp:TableCell>
                                        <br>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                                <asp:TableRow CssClass="ItemText">
                                    <asp:TableCell>
                                        <asp:Label ID="H">Vælg handling</asp:Label>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="2">
                                        <asp:DropDownList runat="server" ID="HandlingsTyper"></asp:DropDownList>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                                <asp:TableRow ID="SecondRow" CssClass="ItemText">
                                    <asp:TableCell>
                                        <asp:Label runat="server" ID="Label1">Kommentar</asp:Label>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="5">
                                        <asp:TextBox runat="server" ID="txtKommentar" Width="100%"></asp:TextBox>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                                <asp:TableRow ID="ThirdRow" CssClass="ItemText">
                                    <asp:TableCell>
                                        <asp:Label runat="server" ID="lbOpretter">Opretter</asp:Label>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="2">
                                        <asp:TextBox runat="server" ID="txtOpretter" Enabled="False"></asp:TextBox>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                                <asp:TableRow ID="FourthRow" CssClass="ItemText">
                                    <asp:TableCell>
                                        <asp:Label>Modtagere</asp:Label>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="2">
                                        <asp:TextBox id="txtModtagerer" runat="server" Width="100%"></asp:TextBox>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="2">
                                        <asp:Button id="btn2" runat="server" Text="Tilføj modtager" Width="100px" Height="25px"></asp:Button>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                                <asp:TableRow CssClass="ItemText">
                                    <asp:TableCell>
                                        <asp:Label>Dato</asp:Label>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell>
                                        <asp:TextBox ID="txtDato" Width="75%" Runat="server"></asp:TextBox>
                                        <asp:imagebutton id="cmdCalender" runat="server" ImageUrl="pictures/vCal.gif"></asp:imagebutton>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                                <asp:TableRow ID="FifthRow" CssClass="ItemText">
                                    <asp:TableCell></asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="3">
                                        <asp:Button runat="server" Width="100px" Height="25px" ID="btnGentag" Text="Gentag"></asp:Button>
                                        <asp:Button runat="server" ID="btnOpretHandling" Width="100px" Height="25px" Text="Opret handling"
                                            EnableViewState="false"></asp:Button>
                                    </asp:TableCell>
                                    <asp:TableCell ColumnSpan="2" HorizontalAlign="Right">
                                        <asp:button id="cmdClose" runat="server" Width="100px" Text="Luk" Height="25px"></asp:button>
                                    </asp:TableCell>
                                </asp:TableRow>
                            </asp:table></div>
                    </td>
                </tr>
            </table>
            <div id="scroll"><asp:datalist id="DataList1" runat="server" CssClass="formular" ItemStyle-HorizontalAlign="Left"
                    ItemStyle-VerticalAlign="Top" AlternatingItemStyle-VerticalAlign="Top" RepeatLayout="Table" BackColor="white"
                    AlternatingItemStyle-BackColor="#F2F2F0">
                    <HeaderTemplate>
                        <table class="headerBackground">
                            <tr>
                                <td width="15%" class="HeaderText">Handling</td>
                                <td width="5%" class="HeaderText">Akt nr.</td>
                                <td width="45%" class="HeaderText">Kommentar</td>
                                <td width="15%" class="HeaderText">Dato</td>
                                <td width="20%" class="HeaderText">Modtagere</td>
                                <!--<td width="50px" class="HeaderText">Kvittéret</td>-->
                                <td width="60px" class="HeaderText">Slet handling</td>
                                <td width="80px" class="HeaderText">Redigér handling</td>
                            </tr>
                        </table>
                    </HeaderTemplate>
                    <AlternatingItemStyle VerticalAlign="Top" BackColor="#F2F2F0"></AlternatingItemStyle>
                    <ItemStyle HorizontalAlign="Left" VerticalAlign="Top"></ItemStyle>
                    <ItemTemplate>
                        <table style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 5px">
                            <tr class="ItemText">
                                <td width="15%"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Handlingstype") %></td>
                                <td width="5%"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Aktnr") %></td>
                                <td width="45%" class=helpCursor title='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Kommentar") %>' nowrap><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Kommentar") %></td>
                                <td width="15%"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "hDato") %></td>
                                <td width="20%" class=helpCursor title='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Modtager") %>' nowrap><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Modtager") %></td>
                                <td width="30px" class="helpCursor">
                                    <asp:Image id="blueMan" Height="16px" runat="server"></asp:Image>
                                </td>
                                <td width="60px" align="center">
                                    <asp:Button id="Button3" CommandName=SletHandling CssClass=fjern Text=Slet Runat="server" CommandArgument='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "handlingGuid") %>'>
                                    </asp:Button>
                                </td>
                                <td width="80px" align="center">
                                    <asp:Button id="btnRediger" CommandName=RedigerHandling runat="server" CssClass="fjern" Text="Rediger" CommandArgument='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "handlingGuid") %>'>
                                    </asp:Button>
                                </td>
                            </tr>
                        </table>
                    </ItemTemplate>
                    <AlternatingItemTemplate>
                        <table style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 5px">
                            <tr class="ItemText">
                                <td width="15%"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Handlingstype") %></td>
                                <td width="5%"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Aktnr") %></td>
                                <td width="45%" class=helpCursor title='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Kommentar") %>' nowrap><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Kommentar") %></td>
                                <td width="15%"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "hDato") %></td>
                                <td width="20%" class=helpCursor title='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Modtager") %>' nowrap><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Modtager") %></td>
                                <td width="30px" class="helpCursor">
                                    <asp:Image id="redMan" Height="16px" runat="server"></asp:Image>
                                </td>
                                <td width="60px" align="center">
                                    <asp:Button id="Button1" CommandName=SletHandling CssClass=fjern Text=Slet Runat="server" CommandArgument='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "handlingGuid") %>'>
                                    </asp:Button>
                                </td>
                                <td width="80px" align="center">
                                    <asp:Button id="btnRediger2" CommandName=RedigerHandling runat="server" CssClass="fjern" Text="Rediger" CommandArgument='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "handlingGuid") %>'>
                                    </asp:Button>
                                </td>
                            </tr>
                        </table>
                    </AlternatingItemTemplate>
                </asp:datalist></div>
            <div class="hideMe" id="skjulKnap2"><asp:button id="Button2" runat="server" Text="Button" Visible="true"></asp:button></div>
            <div class="hideMe" id="skjulKnap"><asp:button id="btnCalenderHiddenForScript" Runat="server" Visible="true"></asp:button></div>
        </form>
    </body>
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. april 2005 - 11:10 #3
det er så aspx, som jeg får lidt svært ved at køre... Hvilken tabel er det helt præcist, og hvis den har en class, skal du lige kopiere den med også.
Avatar billede reds2001 Nybegynder
15. april 2005 - 11:16 #4
her er så  stylingen. det drejer sig om begge tabeller i formen at de efterlader en blank kolonne efter at formens scrollbar er væk, hvor de gerne skulle udfylde hele formbredden:
<style type="text/css">BODY { FONT-SIZE: 10px; FONT-FAMILY: Verdana }
    .fjern { BORDER-RIGHT: #333333 0px solid; BORDER-TOP: #333333 0px solid; FONT-WEIGHT: bold; BACKGROUND-IMAGE: url(../Pictures/topbarbg.gif); BORDER-LEFT: #333333 0px solid; CURSOR: hand; COLOR: #ffffff; BORDER-BOTTOM: #333333 0px solid; BACKGROUND-REPEAT: repeat-x; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica }
    TABLE { TABLE-LAYOUT: fixed }
    .headerBackground { BACKGROUND-COLOR: #c60f0a }
    .headerText { FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 12px; COLOR: white; FONT-FAMILY: Tahoma }
    .itemText { FONT-SIZE: 12px; FONT-FAMILY: Tahoma }
    .ScreenSize { WIDTH: 100% }
    .MainTable { BORDER-RIGHT: #c60f0a 1px solid; BORDER-TOP: #c60f0a 1px solid; BORDER-LEFT: #c60f0a 1px solid; WIDTH: 100%; BORDER-BOTTOM: #c60f0a 1px solid }
    .formular { BORDER-RIGHT: #c60f0a 1px solid; BORDER-TOP: #c60f0a 1px solid; BORDER-LEFT: #c60f0a 1px solid; WIDTH: 100%; BORDER-BOTTOM: #c60f0a 1px solid }
    .formular2 { WIDTH: 100%; TEXT-ALIGN: left }
    .selectableItems { CURSOR: hand }
    .helpCursor { CURSOR: help }
    .hideMe { VISIBILITY: hidden }
    .pictureKvitteretYes { }
    .pictureKvitteretNo { }
    #scroll { OVERFLOW: auto }
        </style>
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. april 2005 - 11:22 #5
Det er her det går galt tror jeg

#scroll { OVERFLOW: auto }

prøv i stedet med

#scroll { OVERFLOW-Y: scroll }

hvis du også vil have horisontal scroll med også skriver du
#scroll { OVERFLOW-Y: scroll; OVERFLOW-X: auto }

så den altid er der, også selvom der ikke er brug for den, men det burde løse dit problem.

Så skal det bare indstilles på en anden måde til mozilla browseren, men du kan lige prøve om det er løsningen først
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. april 2005 - 11:35 #6
noget andet:
TABLE { TABLE-LAYOUT: fixed }

Det sørger for at din tabel ikke udvides efter pladsen (i hvert fald når den oprettes), som i nogle tilfælde også er det du ønsker men i nogle, som måske i dit, vil du gerne have at den gør.

Du kunne alternativt prøve at fjerne den, og se hvad der sker.
Avatar billede reds2001 Nybegynder
15. april 2005 - 12:52 #7
Æv der er ikke noget af det der virker :-(
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. april 2005 - 12:54 #8
når du har loadet siden, tager du og højreklikker og siger view source.

Smid den ind i dette spg.

Det er umuligt at teste uden.
Avatar billede reds2001 Nybegynder
15. april 2005 - 12:56 #9
Det kan jeg ikke. Siden bliver vist som en modaldialog.
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. april 2005 - 13:01 #10
som sagt uden kode(eller billede osv.), er det lidt svært at sætte sig ind i.
Avatar billede roenving Novice
15. april 2005 - 13:34 #11
-- prøv bare til test at åbne den side, der kaldes i dialogen direkte i browseren !-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2005 - 19:19 #12
<ole>

- og er det ikke muligt, fordi du loader variabler ind fra 'moder' dokumentet, kan du i dialog-dokumentet skrive:

<script>
var win = window.open("","win");
window.onload = function(){
    win.document.open();
    win.document.write(document.documentElement.outerHTML);
    win.document.close();
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
16. april 2005 - 17:03 #13
Hehe, der er ingen der har sagt det skal være nemt at hjælpe:)
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
16. april 2005 - 17:04 #14
Ups, det skulle blot have været en kommentar... den skal lige have en afviser:)