Avatar billede joeb Nybegynder
14. april 2005 - 11:18 Der er 1 løsning

Session problem - statestyring på en side

Hej alle,
Har en side hvor jeg opretter, redigerer, sletter og viser andre brugeres info i et lille intranetsystem (messaging, mailbox, etc.). Men samme side benyttes disse 4 funktioner hvorfor jeg har brug for at holde styr på hvad brugeren har valgt f.eks. hvis admin trykker på en Linkbutton for at oprette en ny bruger skal siden vise en tom bruger og en midlertidig login/password box. Således prøver jeg at benytte en session variabel så jeg kan loade siden efter brugerens valg. Problemet er, at når jeg i min onclick event f.eks. for den nævnte linkbutton sætter session variablen, bliver min event først loaded til allersidst... efter både Pageload og andre controls (listbox_load etc.) hvorfor jeg IKKE kan respondere på det valg brugeren har foretaget i f.eks. mine listbokse, sideopsætning (ekstra tabeller hvis session = ???) osv.

Er der nogen der har et forslag til hvordan man kan implementere en form for statemachine i en aspx-side?
Avatar billede joeb Nybegynder
21. april 2005 - 22:12 #1
lukker