Avatar billede niklasnina Nybegynder
14. april 2005 - 07:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

lægge win 98 startdiskette på win 98 cd så jeg kan starte med cd'

er det muligt at lægge win 98 startdisketten sammen med insrallations cd med win98 således at man kan starte en installation
kun med cd'en.jeg tænker mig noget i retning af det man gør med SP2
på win xp.
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 08:00 #1
hvis du har nero så står der i hjælpen til den noget om hvordan du laver en boot cd  !
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 08:02 #2
og så kræver det at din pc er ny nok til at kunne boote fra en cd
Avatar billede niklasnina Nybegynder
14. april 2005 - 08:11 #3
jeg har nero installeret,og min pc kan boote fra cd så det er i orden.det jeg efterlyser er en vejledning og eventuelle programmer der skal bruges.
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 08:18 #4
du kan bruge nero, klik på hjælpen i nero der står hvordan,
det vil fylde lidt meget her, kig i hjælpen efter hvordan du laver bootbar cd
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 08:23 #5
og så har jeg ikke nero installeret lige pt, jeg ed bare der står i hjælpen hvordan du gør
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
14. april 2005 - 08:25 #6
Så vidt jeg husker kan man boote fra en Win98 cd?
Og hvis ikke er det så ikke bare at kopiere filerne fra disketten over på cd'en? Du skal jo bare have din maskine til at installere dit cd-drev i opstarten. Du kan evt åbne "autoexec.bat" og "config.sys" i en tekst editor, og læse hvilken filer der bruges. Ud over dem, mener jeg at det er "command.com", "io.sys" og "msdos.sys" - du også skal have med, Er ikke 100% sikker. Det kan evt. være at du kan finde mere info på www.bootdisk.com.
Hvis der evt. er problemer med at boote fra cd'en, så sæt evt. din maskine til KUN at boote fra cd.
Håber at du kan bruge det til noget, som sagt er der intet af det det er testet. 98 er noget jeg husker fra min barndom :) - næsten da, lidt barn er man jo altid!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 08:32 #7
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 09:46 #8
blaesbjerg korrekt, en 98 install cd er bootable
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 11:22 #9
en win 98 er ikke bootbar, min er i hvert fal ikke !
han skal vel have alt med som er på windows startdisketten
så har kan formatere, f disk  osv
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 11:27 #10
Jeg installerede en 98 i sidste uge, og den var bootable (det var 98 SE), måske muligheden først kom i SE
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 14:24 #11
Win98 som bootbar kom først med "Second edition"
Avatar billede niklasnina Nybegynder
14. april 2005 - 14:59 #12
Jeg har den originale WIN98 "Second edition" men den er ikke bootbar,er det så muligt at lave den bootbar? Min pc står til at boote fra cd.
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 15:43 #13
min se er heller ikke bootbar
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 15:45 #14
Det lyder meget mystisk, de 6 Win98 SE jeg har liggende er alle bootable :/
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 16:26 #15
Avatar billede niklasnina Nybegynder
15. april 2005 - 17:13 #16
Nu har jeg prøvet at brænde en bootbar diskette sammen med win98 cd'en men det kan jeg ikke få til at virke, er det overhovedet muligt at gøre det, hvis ja hvoledes gør jeg så det?
Avatar billede niklasnina Nybegynder
16. april 2005 - 08:48 #17
Jeg lukker spørgsmålet, bruger win98 disketten som jeg plejer.Mange tak til alle som har forsøgt at hjælpe mig.
Avatar billede duck35 Nybegynder
23. april 2005 - 15:04 #18
i nero 6 er der menuen brænd boot cd, man vælger så filer til cdén, og så vil den have bootdiskette, der ståre også om det i hjælp menuen
Avatar billede duck35 Nybegynder
23. april 2005 - 15:05 #19
men det er lettere at tage pointne selv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
du burde have delt dem lidt ud her
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2005 - 05:14 #20
duck35 sådan er der desværre mange som er, man savner en ignorer funktion (som ikke ignorer på folks karma, men brugernavn)