Avatar billede kixdreng Nybegynder
13. april 2005 - 21:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

min cpu korrekt?

Okay jeg har lige smidt mit kølepaste i som jeg lige havde købt også søgte jeg efter nyt hardware lige efter jeg har formateret også finder den det her -> Intel(R) 82875P/E7210 Processor to I/O Memory Interface - 257E. Den installerede den korrekt og jeg er lidt bange for at der er gået noget galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2005 - 22:52 #1
hmm???
"Den installerede den korrekt og jeg er lidt bange for at der er gået noget galt?"

Hvis den bliver installeret korrekt kan jeg ikke se hvorför der skulle være noget galt?
Avatar billede kixdreng Nybegynder
13. april 2005 - 23:21 #2
forstår ikke at den bare kommer så :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 00:31 #3
Er det rigtigt forstået, at det eneste du har gjort er at smide kølepasta imellem cpu'en og køleren. Du kørte med den samme cpu både før og efter "operationen" ?

I så fald skal du nok lige kigge bios igennem og se om den har sat hastighederne på ram og fsb rigtigt, idet en hastighedsforskel vil være nok til at xp installerer nyt hardware, også selvom det samme hardware var installeret før operationen.
Avatar billede kixdreng Nybegynder
14. april 2005 - 00:38 #4
yep det er den samme cpu..
er ikkå e så prof med bios. men hvis du kan sige hvad der skal stå
kan jeg nok rode lidt med det :P
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 00:52 #5
Det kommer så an på hvad det er for en cpu du har i.

Men du kan checke om den har sat det rigtigt op meget simpelt:

Klik start | kør, skriv dxdiag og tryk enter.

På forsiden står hvilken cpu du har i samt den hastighed den kører med. Er hastigheden på cpu'en rigtig, så har bios fået det sat rigtigt op.
Avatar billede kixdreng Nybegynder
14. april 2005 - 00:56 #6
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2CPUs)
Avatar billede kixdreng Nybegynder
14. april 2005 - 00:58 #7
Time of this report: 4/14/2005, 00:53:57
      Machine name: KENNETH
  Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: INTELR
      System Model: AWRDACPI
              BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
          Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)
            Memory: 512MB RAM
          Page File: 184MB used, 1065MB available
        Windows Dir: C:\WINDOWS
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
    DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode
Avatar billede kixdreng Nybegynder
14. april 2005 - 01:06 #8
der står at der ingen problmer er =P
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 01:07 #9
Jeg går ud fra at det også er en sådan du mener sidder i maskinen ?

Altså en 3 ghx HT 800 mhz fsb cpu som denne: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320844

Hvis ovennævnte er korrekt, ville jeg tage det roligt, for så er den ok.

Stod den ikke rigtigt i bios, ville hastigheden falde til enten 1,5 ghz, ca 2 ghz eller ca 2,5 ghz, afhængigt af om den satte fsb til 200, 266 eller 333 mhz.

Så jeg mener ikke der er noget galt, og at det at den installerede den bridge, blot var bios der måske havde opdateret sit index over enheder, og derved mente xp at der var en ny enhed.
Avatar billede kixdreng Nybegynder
14. april 2005 - 01:09 #10
oh thx :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 01:10 #11
Velbekomme *s*

Jeg lægger lige et svar hvis du kunne bruge mine råd til noget :)
Avatar billede kixdreng Nybegynder
14. april 2005 - 01:11 #12
Jeg lærte da noget
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 01:16 #13
Så er spørgsmålet ikke spildt *s*

Takker for point :)