Avatar billede mrosing Novice
13. april 2005 - 19:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

slette data som tilhører en formular

Jeg har en formular som har en subform der kører på en tabel tblTemp der indeholder midlertidge data. Det skal kunne lade sig gøre at flytte dataene ned i databasen, slette alle data og derefter fylde nye data på. Men når jeg gør følgende i VBA

Docmd.RunSQL "Flyt data til linket tabel i hoveddatabasen"

DoCmd.RunSQL "Delete * from tblTemp"
me.subform.requerry

og derefter fylder nye data i underformularen får jeg en fejlmeddelelse der siger at flere brugere samtidigt forsøger at rette i data.

Tilsyneladende er problemet at når jeg sletter underliggende data så tror Access 2000 at både sletteforespørgslen og underformularen har fat i data på samme tid.

Er der en mere korekt måde at gøre det på ?
13. april 2005 - 19:54 #1
prøv at fjerne denne:

me.subform.requery
Avatar billede mrosing Novice
13. april 2005 - 19:58 #2
virker ikke.

Problemet er i øvrigt først opstået efter at der er kommet en del data i databasen (40 Mb hvilket ikke skulle være det store)
Avatar billede kabbak Professor
13. april 2005 - 20:01 #3
den er nok ikke færdig med at slette, inden du forsøger at sætte nye data ind.

Løsningen har jeg ikke.
14. april 2005 - 08:40 #4
Din fremgangsmåde er rigtig nok. Måske skal du bare requery på et dybere niveau:

me!subform.Form.requery

Eller:

Me!Subform.Sourceobject = Me!Subform.Sourceobject
Avatar billede mrosing Novice
15. april 2005 - 15:28 #5
Den første virker ikke, men det gør den anden. Jeg havde selv regnet mig frem til en lidt anderledes vej hvor jeg gør følgende

T_Recordsource = Me!sfrmTempLengthM.Form.RecordSource
Me!sfrmTempLengthM.Form.RecordSource = ""
DoCmd.RunSQL sqlStringDeleteTempLengthM()
Me!sfrmTempLengthM.Form.RecordSource = T_Recordsource
Me!sfrmTempLengthM.Requery

Altså hvor jeg først slipper tabellen fra underformularen, derefter sletter jeg den underrliggende tabel, og så beder jeg formularen tage fat i den igen.
Din løsning er dog simplere og virker lige så godt.
Avatar billede mrosing Novice
15. april 2005 - 15:42 #6
Øh hvordan giver man pointsene ?
15. april 2005 - 16:57 #7
Nu kan du give point...jeg havde ikke markeret mit indlæg som svar. Men nu skulle du kunne klikke på mit navn i boksen og derefter på "Accepter"
15. april 2005 - 17:22 #8
takker :o)

God weekend!