Avatar billede dm0108 Nybegynder
13. april 2005 - 15:34 Der er 1 løsning

Crystal Reports 10 grupperingsproblemer

Jeg er nybegynder på Crystal reports programmet.
Jeg er igang med at lave en rapport ud fra en database med tabellerne kapitler, spsm, svar. spsm og er svar er i databasen forbundet via et kapitelid.

jeg skal lave en rapport som er opdelt i kapitler. kapitlerne er opdelt i underoverskrifter. Med hver deres forskellige indhold dog opbygget efter samme struktur.

jeg skal lave en rapport som indeholder flere ens sektioner i hvert kapitel.
Jeg har derfor til den første sektion grupperet  på kapitelid altså på kapitel niveau , derefter på underoverskriftid altså afsnitsnivau og på organisationstypeID, afsnittene er opdelt efter organisationstypen, det giver de første udtræk lige som jeg vil have dem.

Så skal jeg have næste sektion på det gør jeg vedhjælp af en suprapport som jeg har sat ind i kapitelfoden. Denne rapport er opdelt på kapitelID.

Men det giver mig alle udtrækkene til alle kapitlerne i hvert kapitel.  Hvad gør jeg galt.

Jeg vil gerne kunne sætte en subrapport mere ind som også skal grupperes på kapitelID niveau.

Kan det lade sig gøre??
Avatar billede dm0108 Nybegynder
29. september 2005 - 09:49 #1
ingen har givet noget svar