Avatar billede johans Nybegynder
12. april 2005 - 17:13 Der er 2 kommentarer

Fra mobil output til eksternt relæ

Jeg skal bruge en mobiltelefon der via sin/sit højtaler eller vibrator kan udløse et holderelæ så der gives 12 volt dc til en motor. Kan det lade sig gøre v.hj.a en føler eller mikrofon der registrer et kald på mobilen. (holderelæet er ikke fundet endnu)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2005 - 17:35 #1
Er det ikke lettere at kode en lille Microprocessor til at læse/modtage SMS'er. Jeg har her et Demoboard fra www.demotech.dk, med 220V relæ, display, com-port og meget andet gejl. Den er jeg selv ved at bygge om til en vejr station, der via SMS kan lade mig vide hvilke temperature jeg kan forvente i de forskellige rum, i min lejlighed. Den giver med relæet også mulighed for at tænde for varmen (en feature jeg ikke planlægger at bruge).

Mobilen tilsluttes com-porten og den bagved liggende kode skrives. Så let ud da jeg begyndte, men meget vand er løbet i åen de sidste par dage, og opgaven er ret stor!!!  ;-) Men det skrider planmæssigt frem.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
17. april 2005 - 19:53 #2
james_t_dk her du et diagram over det?? kunne godt tænke mig at se det?