Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
12. april 2005 - 10:22 Der er 1 løsning

Tabel/Cellehøjde 100%

Jeg forsøger at lave en side (opbygget i tabeller), hvor jeg har en menu i venstre side, et afstandsstykke og derefter et contentfelt.

I afstandsstykket vil jeg gerne vise et smalt "kryds" af 2 farver (Forvirrende? I'll let the code do the talking):

<table>
<tr>
<td id=menu>Menupunkter her</td>
<td id=afstand>
  <table width="10" height="100%" align="center">
    <tr>
    <td width="5" height="50%" bgcolor="#FFFF99">&nbsp;</td>
    <td width="5" height="50%" bgcolor="#CC00CC">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td width="5" height="50%" bgcolor="#CC00CC">&nbsp;</td>
    <td width="5" height="50%" bgcolor="#FFFF99">&nbsp;</td>
    </tr>
  </table>
</td>
<td id=content>Her kommer al teksten</td>

</tr>
</table>

'****************************
Jeg vil altså gerne have de to farver til at danne et kryds, der fylder hele tabellens højde, så den er afhængig af hvor meget indhold der er i content-feltet.

Giver det mening?

http://www.apptools.com/examples/tableheight.php
Jeg har kigget flere steder, men jeg tror at problemet opstår fordi det er en tabel inde i en anden tabel.

Håber på en nem og hurtig løsning, tak.

Mvh
/U.K.
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
12. april 2005 - 11:10 #1
Problemet er løst vha. CSS