Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 18:11 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Mystisk gåde ?

Hej er der nogen der ved hvad man skal her :

http://www.deathball.net/notpron/levelone.htm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2005 - 18:21 #1
klik på døren
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 18:24 #2
ja og hvad så efter ????
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 18:25 #3
Ja, så er du på anden bane.. så klikker du på dørhåndtaget - men der kommer en popup, så mens du har musen over håndtaget, trykker du Enter for at få den væk, og så klikker du...

Men det er altså ikke meningen man skal have svarene - det ødelægger jo alt det sjove ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2005 - 18:32 #4
Prøv at læse hvad der står i pop-up'en
Avatar billede oggebogge Nybegynder
11. april 2005 - 18:46 #5
Kom til level 3, men nu er det stop.
Så har jeg noget at lave i aften ;-)
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:01 #6
ja kan du se hvad der står i level tre hvert 10 sek. "stop beeing negative" ...eller hvad og hvad skal det betyde ?
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 19:05 #7
Det er et programmeringsudtryk. Kig på adressen af siden - det er det eneste interessante. Find et negativt ord, og... stop it being negative ;)
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:07 #8
got it !
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 19:15 #9
... og det næste er morsekode... *hint hint*
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. april 2005 - 19:32 #10
hva gør man så hvis man ikke kan morse?! hehe
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:37 #11
Hmmmmm er det sos
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 19:38 #12
Det er det man har Google til ;)

http://www.babbage.demon.co.uk/morseabc.html
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:45 #13
jo jo men hvad skal man mon skrive i både bruger og adgangskode
.-../../--./..../-/-/..../../.../.--./.-../.-/-.-././ er lightthisplace
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:45 #14
men det virker ikke
Avatar billede popsy Novice
11. april 2005 - 19:49 #15
Øverste linie er bruger, nederste linie er pass :)
Og light this place er bestemt ikke tæt på det rigtige :)
Der er morsekoder her: http://hjem.get2net.dk/Stage/morse.htm
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:52 #16
ja men hvad hjælper det med morsekoder når man ikke ved hvad der skal stå ?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. april 2005 - 19:52 #17
har fundet det, men den næste er fandme os svær, ellers er det bar mit hovede der ikke render så hurtigt :D
Avatar billede popsy Novice
11. april 2005 - 19:53 #18
Jamen du skal jo tage morsekoden og oversætte den til bogstaver :)
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 19:56 #19
popsy har fattet det ;)

5'eren er nem nok - i hvert fald når man ser siden i Firefox.
Det er bare at markere billedet, og så står der noget af en sangtekst. Find ud af hvor teksten er fra, og så har du uid/pwd.
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 20:01 #20
Jeps morsekoden knækket !
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 20:58 #21
hvad med det der bigbadvoodoodaddy sangen hedder simplesongs, men dte virker ikek at skrive det i brugernavn og adgang eller big.... i bruger og simplesongs i adgang?
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 21:06 #22
"simple songs" er to ord... prøv at regne resten ud ;)
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 21:27 #23
ok er med nu igen !
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 21:36 #24
Ja så er den gal igen...man skal bruge ascii koden men hvordan ? Hvad skal oversættes og skal det være til decimaler, hex, bogstaver m.m
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2005 - 21:51 #25
Et sted i kildekoden er et link til en anden htm-fil, og i den fil er de ascii-koder du skal oversætte.
Avatar billede rynke10 Novice
12. april 2005 - 07:51 #26
Dosdesign-> du ved godt at der er 81 levels? plus flere på "the dark side"
De første 8 levels er der hjælp på selve siden med gåden, ellers er der lidt hints i deres eget forum.
Det nytter ikke noget at søge efter passwords, for de bliver ændret hen af vejen. Du lærer ret hurtigt at google er din ven. Men det er utroligt sjovt, men man skal tænke sig om. Jeg mener at 2% af dem der starter, gennemfører.
Avatar billede dosdesign Juniormester
12. april 2005 - 09:54 #27
ja lad mig lige komme over den der Ascii
Avatar billede rynke10 Novice
12. april 2005 - 10:00 #28
HAr du fundet tallene? Google på ascii, så finder du en ascii-tabel. Du kan også bare indtaste tallene i f.x. wordpad. Hold Alt nede og skriv et tal, så kommer tegnet frem.
Avatar billede dosdesign Juniormester
12. april 2005 - 10:39 #29
Vi er enige om der står:

og det giver "lilk" og "uorh"
men det virker ik
Avatar billede rynke10 Novice
12. april 2005 - 10:49 #30
Pass og user er normalt et fornuftigt ord. Det ser rigtigt ud, men måske skal der byttes om?
http://www.wordsmith.org/anagram/
Hvis du får mærkelige bogstaver, man kan nemt stirre sig blind. Men man "slår tiden ihjel"
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. januar 2011 - 08:48 #31
Lukker spørgsmål - gammel sag - Fandt ikke ud af det - Men tak for svar - !