Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 10:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

window.open fejl

Hej Eksperter,
Kunne i ikke godt hjælpe mig med at finde fejlen i dette script??

Når jeg klikker på linket kommer der godt nok et vindue og spørger om jeg vil slette registreringen, men den åbner ikke popup vinduet? Hvis jeg fjerner 'height...,width...' så virker det fint!

<a href="#" onClick="if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('/Functions/Delete_reg.asp?RegId=<%= rs("Log_Id")%>','Executing...','width=200,height=200');">
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 10:46 #1
Glemte lige at sige at det virker kun når der står:

<a href="#" onClick="if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('/Functions/Delete_reg.asp?RegId=<%= rs("Log_Id")%>');">
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:46 #2
Prøv:
<a href="#" onClick="if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('/Functions/Delete_reg.asp?RegId=<%= rs("Log_Id")%>','Executing...',blank,'width=200,height=200');">
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:47 #3
jeg mente:
<a href="#" onClick="if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('/Functions/Delete_reg.asp?RegId=<%= rs("Log_Id")%>',blank,'width=200,height=200');">
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 10:48 #4
Nope virker ikke, lige som før spørger den fint ok jeg vil slette med gør det ikke...
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:50 #5
Dvs. at du ser vinduet uanet, hvad?
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 10:52 #6
Fra hovedvinduet kommer window.confirm frem jeg klikker ok og den retunere til hovedvinduet...
Skriver jeg som i min første kommentar virker det fint, får popup og det hele...
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:55 #7
Så prøv:
at lade bytte 'Executing...' og 'width=200,height=200' bytte plads, så det se sådan her ud:
<a href="#" onClick="if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('/Functions/Delete_reg.asp?RegId=<%= rs("Log_Id")%>','width=200,height=200','Executing...');">
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 10:56 #8
nope hjalp heller ik'
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 11:00 #9
kan man åbne et popup vindue minimeret? eller skjult??
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 11:02 #10
næsten. du kan for det første gøre det ret lille, derudover kan du åbne det uden for skærmens bredde. Fx:
var forsvind = screen.width + 500;
Så tilføjer du 'left='+left i 'width=200,height=200' sådan: 'width=200,height=200,left='+forsvindDet burde virke
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 11:03 #11
jeg prøver lige at rode lidt med det... så får du et resultat...
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 11:05 #12
Ok, troede at jeg muligvis kunne komme uden om ...'width=200,height=200' da det tilsyneladne er det som giver problemer...
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 11:08 #13
jeg har fjærnet '...' 'Executing...' sådan: 'Executing'
<a href="#" onClick="if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('index.php','Executing','width=200,height=200');">dsf</a>

og så har jeg tilføjet 'forsvind':
<a href="#" onClick="forsvind=screen.width+500;if (window.confirm('Er du sikker på at du vil slette denne registrering?')) window.open('index.php','Executing','width=200,height=200,left='+forsvind);">dsf</a>

Prøv begge dele, og husk at tilføje dit link, istedet for 'index.php' :)
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 11:08 #14
Det var faktisk ikke width og height der gav problemer, det var 'Executing...', den ville ikke acceptere '...'erne
Avatar billede guff_ball Nybegynder
08. april 2005 - 11:14 #15
Smid lige et svar så du kan få points for det virker jo :-D
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 11:17 #16
Det gør jeg med glæde :D
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 11:21 #17
tak :D håber at også kunne hjælpe en anden gang
Avatar billede barklund Nybegynder
08. april 2005 - 12:53 #18
Anden parameter til window.open har intet med det nye vindue's titel at gøre. Det er blot dit interne reference-navn - som derfor skal overholde regler for sædvanlige variabler.
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2005 - 17:49 #19
<ole>

Njaaahh, barklund - det er nu ikke helt rigtigt. Det er faktisk en ganske buggy opførsel - selvom den er velkendt  :)

Anden parameter er _ikke_ en variabel, eller at sammenligne med en variabel. Den udgør window-objektets name-property - hvilket bl.a. gør, at denne streng kan anvendes som target-attribut i andre elementer, der skal åbne sider i popup'en.

Set i det lys, er det en klar bug, man ikke kan anvende et punktum, da punktum jo som bekendt er valid i en name-attribut  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede barklund Nybegynder
08. april 2005 - 18:21 #20
Tja, det kan der være noget om - men punktum er jo også tilladt i variabler, hvis de dog noteres på passende vis og tilgås ligesådan :)