Avatar billede 81morten Nybegynder
07. april 2005 - 19:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ikke physical sti til database.

jeg har i øjeblikket en physical sti til min database men kan jeg lave den om.

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\database\din-startside\database.mdb"

sådan ser den ud nu men jeg vil gerne have at den ser nogenlunde sådan ud.

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
jeg har læst at det skulle være mere sikkert end den første.
er det korrekt
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 20:08 #1
Nej, det mener jeg ikke.
Den første mulighed vil jeg da mene er den sikreste. Ved at bruge Server.MapPath, gør du det muligt for brugerne at hente din database (hvis de er meget heldige at gætte, hvor på siden den ligger).
Ved at bruge den første mulighed, ligger databasen på din computer, hvor kun du har adgang.
Avatar billede 81morten Nybegynder
07. april 2005 - 20:13 #2
databasen ligger i begge tilfælde på et webhotel men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan man laver den virtuelle sti. så de kan vel sagtens finde databasen alligevel
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 20:19 #3
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/database.mdb")

Ved MapPath, skal du altid starte med "/". Og husk at MapPath er roden på din server (altså det nederste niveau på din side folk har adgang til).
Avatar billede 81morten Nybegynder
07. april 2005 - 20:32 #4
har prøvet det og en masse andre muligheder men jeg har ikke fået andet en den fysiske sti til at virke.
Avatar billede 81morten Nybegynder
07. april 2005 - 21:36 #5
tak for tiden
Avatar billede submann Nybegynder
08. april 2005 - 00:59 #6
Prøv denne:

Set ObjConn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
ObjConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("/database.mdb") & ";" & "Persist Security Info=False"