Avatar billede jarret Nybegynder
05. april 2005 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken database?

Jeg skal lave et lille database understøttet regnskabsprogram. Det skal programeres i Java, jeg ved bare ikke hvilken database jeg skal bruge og har ikke helt overblik over hvordan - måske mysql?
Hvis jeg bruger mysql skal jeg vel downloaden dbms ikke??
programmet skal kun kører på en computer.
Hvem har et godt råd til hvilken database? og hvordan det lige er jeg gør. og måske en reference til en tutorial omhandlende java og database. (hele tre ting på en gang(o:)
Avatar billede soes Nybegynder
05. april 2005 - 19:22 #1
Du kan jo vælge at bygge din application så den bruger jdbc:odbc bridge driveren. Herved kan du jo bruge alle de databaser du vil så længe at de understøtter ODBC. Det er nok ikke den mest optimale måde hvis man tænker på performance.

En fra min klasse har med stor succes benyttet sig af MySql til det sidste lille projekt vi lavede.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2005 - 19:23 #2
Min anbefaling: HSQLDB

Begrundelse: så kan du køre databasen i programmet uden at have
en seperat server process som skal startes etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2005 - 19:23 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2005 - 19:24 #4
Og jeg vil kraftigt fraråde ODBC.

JDBC sikrer allerede database uafhængigheden.

Og JDBC ODBC bridgen er noget skrammel.
Avatar billede jarret Nybegynder
05. april 2005 - 20:27 #5
jeg må vist lige tjekker på et par forkortelser(o:
Avatar billede jarret Nybegynder
14. april 2005 - 14:20 #6
det bliver vist en mysql, vil i ikke have point
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2005 - 16:12 #7
hvis du synes at jeg har fortjen nogen