Avatar billede nerd0 Nybegynder
05. april 2005 - 16:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

javascipt fejl i MSIE?

Dav.
Jeg sidder og roder med et ganske simpelt popup script i mozilla firefox hvor det virker fint, da jeg så skulle teste i MSIE, får jeg  javascript fejl og intet vindue popper up. Kan nogen evt. finde en fejl, eller anbefale et mere simpelt popup script?

<SCRIPT language="javascript">

function popop(url, name) {
boxname=window.open(url, name, "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,width=800,height=600,scrollbars=no")

}
</SCRIPT>

<a href=\"java script:popop('bingo.php', 'Bingo!');\">Spil Bingo!</a>

-jm0
Avatar billede bromer Nybegynder
05. april 2005 - 16:42 #1
<SCRIPT language="javascript">

function popop(url, name) {
boxname=window.open(url, name, "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,width=800,height=600,scrollbars=no");

}
</SCRIPT>

<a href="java script:popop('bingo.php', 'Bingo!');">Spil Bingo!</a>
Avatar billede bromer Nybegynder
05. april 2005 - 16:44 #2
<SCRIPT language="javascript">

bør så være

<script type="text/javascript">
Avatar billede nerd0 Nybegynder
05. april 2005 - 16:47 #3
Ingen af delene virker.
Avatar billede bromer Nybegynder
05. april 2005 - 16:50 #4
virker hos mig
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 16:50 #5
måske har du en popup-blocker slået til?
Avatar billede bromer Nybegynder
05. april 2005 - 16:53 #6
umiddelbart er det ikke en umulig tanke.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. april 2005 - 16:55 #7
Tror ikke du skal have et udråbstegn i dit vinduesnavn.

Derudover bør du lægge dit javascript kald ind som onclick istedet for som href - på din a.

Og så bør du også skrive "var" foran din lokale variabel i din popop-funktion - det vil jeg i hvert fald rekommandere.

--
Morten Barklund
Avatar billede nerd0 Nybegynder
05. april 2005 - 16:55 #8
joker, popup blockeren i MSIE laver jo ikke ligefrem javascript fejl for at blocke dem. og desuden virker pop-blockeren ikke hvis brugeren trykker på et link med popup, den blockere kun automatiske popups.. Kan i ikke tippe en simpel popup kode som gør det samme som den der ^^
Avatar billede nerd0 Nybegynder
05. april 2005 - 16:57 #9
Ikke alligevel..
fjernede bare udråbstegnet, tak barklund!
*svar*
Avatar billede barklund Nybegynder
05. april 2005 - 17:03 #10
Fjong :)
Avatar billede barklund Nybegynder
05. april 2005 - 17:03 #11
De andre råd bør du nu også følge :)
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 17:19 #12
nej, men kunne jo være du havde en anden popup blocker i form af en software firewall el.lign.

Men godt du fik det til at virke
Avatar billede roenving Novice
06. april 2005 - 00:27 #13
-- og windowName-parameteren i window.open misforstås ofte som at være noget title-agtigt på vinduet, hvilket det ikke har den fjerneste sammenhæng til ...

-- det er i stedet en intern reference, som browseren kan bruge som f.eks. target, og skal derfor overholde de regler, der findes for en html-identifier, så den kan ikke indeholde mellemrum og diverse special-tegn !-)