Avatar billede futterama Nybegynder
05. april 2005 - 14:05 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Program til installering af .sys fil (service)

Hej,

Jeg har brug for at lave et program der kan installere en .sys fil som service. Jeg har fundet noget source kode fra et C program som gør netop dette, men jeg skal bruge det i Delphi, så jeg har kigget listr i koden og der bruges der OpenSCManager og
CreateService. Jeg har også fundet en unit på nettet som jeg dog ikke kan få til at virke:

http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1322

Er der nogen med erfaring for dette?

Jeg ved man skal lave et handle med OpenSCManager og så bruge det til CreateService, men jeg kan ikke rigtigt teste det, samt GetLastError()'s return koder siger mig ikke meget!

Nogen der kan hjælpe lidt?

MVH
Futterama
Avatar billede futterama Nybegynder
06. april 2005 - 15:08 #1
Well, så har jeg selv fundet ud af det. Så mangler jeg bare at kunne bruge GetLastError() sammen med Delphi så jeg får en fejlbeskrivelse ud, så hvis du ligger inde med noget kode, så læg et svar, så får du de resterende 30 point ;-)
Avatar billede doc404 Novice
06. april 2005 - 16:09 #2
Avatar billede futterama Nybegynder
07. april 2005 - 07:24 #3
doc404 >> Tæt på, men igen har jeg selv fundet ud af det, det jeg manglede var faktisk funktionen SysErrorMessage() for så kan jeg gøre sådan når jeg skal hente fejlbeskrivelsen:

Label1.Caption := SysErrorMessage(GetLasterror);