Avatar billede monmike Nybegynder
04. april 2005 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

At lave historik på records

Halløjsa

Findes der en funktion eller noget som kan fortælle mig hvilket felt der er lavet en ændring i?

Min historik gemmer lige nu kun print kommandoer. De bliver aktiveret ved tryk på en knap. Men jeg vil gerne logge ændringer i felter også. For så ikke at skulle lave samme funktion på alle felter, så vil jeg gerne have at Access fortæller mig hvilket felt der er blevet ændret i. Så kan jeg gemme det i en tekst streng.

Er der nogen der ved det? Eller har en endnu bedre ide til at lave historik på sin db.

Mvh
Mike
04. april 2005 - 14:09 #1
Jeg har et eks. liggende her: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm

Det er det 3. eks og hedder "Gem historik på dine tabeller"

Måske kan det hjælpe dig?
Avatar billede -anders- Juniormester
04. april 2005 - 14:11 #2
Hej Rikke, på www.makeiteasy er et fremragende eks. på hvordan dette kan lade sig gøre. eks ligger under menuen download og hedder noget med historik på tabeller. eks. kan frit benyttes. Prøv evt. at chekke det ud.
Avatar billede -anders- Juniormester
04. april 2005 - 14:12 #3
Hej thomas undskyld støjen, så ikke at du havede lagt et indlæg :o)
04. april 2005 - 14:14 #4
Anders, det er skam helt ok :o) Jeg er da kun glad for at du henviser til min side :o)
Avatar billede monmike Nybegynder
04. april 2005 - 14:28 #5
Jeg har lige kigget på dit eks. Men tror det bliver en for voldsom ombygning jeg skal i gang med for at jeg kan bruge det. Jeg har nemlig al data i mine formulare fra en forespørgsel.

Jeg laver i øjeblikket historikken på flg måde:

    HistInq = Me.ID
    HistUser = Environ("Username")
    HistTime = Now
    HistChange = "Inquiry Report Printed"
    stDocHist = "Historik"
    DoCmd.OpenForm stDocHist

Og det er egentlig fint nok. Det jeg mangler er at kunne sætte HistChange lig med noget tekst og så hvilket felt der er ændret i. Så jeg mangler at access kan fortælle mig hvilket felt der er ændret, selvom jeg kalder funktion på Formular niveau.
Avatar billede monmike Nybegynder
04. april 2005 - 14:31 #6
De fleste formulare har deres egen forespørgsel. Da det hastighedsmæssigt er hurtigere at sortere poster i en forespørgsel end i formularen. Jeg har 3 formularen som er mere eller mindre ens, de får data fra samme tabel "Alle Info", men der er 3 ja/nej felter som afgør hvilken formular de skal vises i. Tilbud/ordre/faktura.
Avatar billede monmike Nybegynder
03. maj 2005 - 10:54 #7
Der kom desværre ikke nogen løsning frem, som jeg kunne bruge så jeg lukker her. Takker for svarene.