Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
04. april 2005 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

<option disabled value="no"> virker ikke i IE

Er der nogen der kan forklare hvordan jeg ellers kan klare dette?
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
04. april 2005 - 11:54 #1
altså det er "disabled" der ikke virker i FF bliver muligheden fin tonet ned og kan ikke vælges.
Avatar billede fennec Nybegynder
04. april 2005 - 12:10 #2
Ifølge MSDN:

The disabled attribute can be set and retrieved. However, the functionality specified by the HTML 4.0  standard is not implemented for this property.
There is no functionality implemented for this property unless defined by the author.

Det er derfor det ikke virker i IE.

Hvordan man så selv får lavet en disabled rutine ved jeg ikke helt, men det må være noget med at løbe alle options igennem, også tjekke om disabled er true. Hvad man gør med de options (ud over at ændre textfarven til grå) ved jeg ikke lige....
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
04. april 2005 - 12:15 #3
hvordan ændrer jeg lige farven på dem når de er inde i en option?
Avatar billede fennec Nybegynder
04. april 2005 - 12:31 #4
<select name="MinTest" id="MinTest">
  <option value="1">opt 1
  <option disabled value="2">opt 2
  <option disabled value="3">opt 3
  <option value="4">opt 4
</select>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
<!--
var obj = document.getElementById("minTest")
for(f=0;f<obj.length;f++)
{
  if(obj[f].disabled)
    obj[f].style.color = "999999";
}
//-->
</SCRIPT>
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
04. april 2005 - 12:46 #5
jeg valgte at kode mig ud af det selv, hvor jeg laver de der skal være disabled grå og så giver jeg dem value="disabled" så sorterer jeg den fra når de bliver submittet.

Det er et internt system så der er ikke så galt.
du smider et svar så er der bingo.
Avatar billede fennec Nybegynder
04. april 2005 - 12:51 #6
.o) <-- One Eyed Jack