Avatar billede stephanryer Nybegynder
03. april 2005 - 02:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skjule en applikation i taskbaren

Er der en måde hvorpå jeg kan skjule min applikation fra taskbaren og vise den i system tray istedet?

(Bruger en Frame / JFrame)
Avatar billede repulse Nybegynder
03. april 2005 - 03:42 #1
https://jdic.dev.java.net/

Java understøtter ikke som standard at du kan bruge tray, det kræver noget JNI. På ovenstående link kan du hente en udvidelse der kan bruges til at lave et tray-icon. Det kræver dog at du har en .dll og en .jar fil i din classpath for at kunne bruge det.

Hvis du vil skjule dit program fra taskbaren, kan du bruge JWindow. Ulempen er dog at der ingen dekoration er på vinduet (luk-knap, minimer-knap etc.) og brugeren kan heller ikke flytte rundt på vinduet med musen.

Har selv lavet et lille program der gør brug af JDIC, til at ligge et ikon i tray. Det kan i øvrigt hentes på http://repulse.dk hvor du også kan læse nærmere om det.
Smid en kommentar hvis du vil have et kodeeksempel...
Avatar billede stephanryer Nybegynder
03. april 2005 - 04:04 #2
well, det jeg skal bruge det til at at jeg skal lave et probrem for en som skal køre usynligt for ham, men som jævnligt skal køre en php fil. Der er bare det, at jeg kører min jar fil fra en batch fil og et cmd vindue vil være åbent indtil java programmet lukkes igen. Måske ville det løse problemet hvis du ved hvordan man laver en manifest fil til sin jar fil så den bliver selveksekverende?
Avatar billede repulse Nybegynder
03. april 2005 - 04:09 #3
http://www.captain.at/programming/java/executable-java-application.php

Prøv at kigge på det her link.
Der står noget om hvad et manifest skal indeholde og der er også et eksempel på et manifest...
Avatar billede repulse Nybegynder
03. april 2005 - 14:46 #4
Hvis du bare skal lave et program der ligger i tray og ikke laver andet end at kalde en url en gang i mellem, så kan det sagtens lade sig gøre ved at bruge jdic og en timer af en art, du behøver ikke have en frame eller lignende, med mindre du vil fortælle brugeren hvad der sker.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
28. april 2005 - 18:40 #5
hmmm.... gammel spørgsmål det her...
Avatar billede stephanryer Nybegynder
28. april 2005 - 18:41 #6
repulse hvis du vil have 60 point så sig til...