Avatar billede kgeee Nybegynder
01. april 2005 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Timer funktion igen

Et lille fredagsspørgsmål. Følgende funktion virker, bortset fra én ting. Den vælger ikke et nyt tilfældigt interval, men kører videre med det samme den har fundet.

Har prøvet at flytte rundt på clear-timer sætningen, men det hjælper ikke. Hvad gør jeg galt?

function randRange(min:Number, max:Number):Number {
  var randomNum:Number = Math.round(Math.random()*(max-min))+min;
  return randomNum;
}

randomtid = randRange(22000, 30000);

var randomlyd:Sound = new Sound();
function spilMP3 () {randomlyd.loadSound("speakda/mall/"+randRange(10, 20)+".mp3", true);}

function callback1() {
        //trace("interval called");
        //trace(randomtid);
        //trace("speakda/mall/"+randRange(10, 20)+".mp3")
        randomtid = randRange(22000, 30000);
        spilMP3 ();
        var interval = setInterval(callback1,randomtid);
        clearInterval(interval);

}

var interval = setInterval( callback1, randomtid  );
Avatar billede pyroman Nybegynder
01. april 2005 - 19:28 #1
ej - du får heller aldrif slettet det første interval - men i stedet det nye ;)

function randRange(min:Number, max:Number):Number {
        var randomNum:Number = Math.round(Math.random()*(max-min))+min;
        return randomNum;
}
function callback1() {
        //trace("interval called");
        //trace(randomtid);
        //trace("speakda/mall/"+randRange(10, 20)+".mp3")
        clearInterval(interval);
        randomtid = randRange(22000, 30000);
        interval = setInterval(callback1, randomtid);
        spilMP3 ();
}
function spilMP3 () {
        randomlyd.loadSound("speakda/mall/"+randRange(10, 20)+".mp3", true);
}

var randomlyd:Sound = new Sound();
var randomtid = randRange(22000, 30000);
var interval = setInterval(callback1, randomtid);

...det burde virke - og så ser det også lidt mere struktureret ud ;)
Avatar billede kgeee Nybegynder
06. april 2005 - 15:40 #2
Undskyld mit sene svar -tak for hjælpen. Kom med et svar, så er der point... :-)
Avatar billede pyroman Nybegynder
06. april 2005 - 21:45 #3
hehe - ok - jeg har massere af tid ;)

For at der ikke skal gå inflation i pointene, bør du nok give mig noget mindre end 200 spir - det er lige i overkanten... bare 100 eller deromkring...
Avatar billede kgeee Nybegynder
06. april 2005 - 21:49 #4
Hmmm, skal lige finde ud af systemet først. Har kun mulighed for at acceptere dit svar. Men jeg vil gerne give dig 200 point. Kunne simpelthen ikke finde fejlen, så dit svar er 200 point værd og meget værdsat :-)
Avatar billede pyroman Nybegynder
06. april 2005 - 23:04 #5
du skal lægge et svar selv og så kan man vælge "anden pointgivning" eller noget i den stil... men det er ok...