01. april 2005 - 18:41Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Timer funktion igen
Et lille fredagsspørgsmål. Følgende funktion virker, bortset fra én ting. Den vælger ikke et nyt tilfældigt interval, men kører videre med det samme den har fundet.
Har prøvet at flytte rundt på clear-timer sætningen, men det hjælper ikke. Hvad gør jeg galt?
function randRange(min:Number, max:Number):Number { var randomNum:Number = Math.round(Math.random()*(max-min))+min; return randomNum; }
randomtid = randRange(22000, 30000);
var randomlyd:Sound = new Sound(); function spilMP3 () {randomlyd.loadSound("speakda/mall/"+randRange(10, 20)+".mp3", true);}
function callback1() { //trace("interval called"); //trace(randomtid); //trace("speakda/mall/"+randRange(10, 20)+".mp3") randomtid = randRange(22000, 30000); spilMP3 (); var interval = setInterval(callback1,randomtid); clearInterval(interval);
}
var interval = setInterval( callback1, randomtid );
Hmmm, skal lige finde ud af systemet først. Har kun mulighed for at acceptere dit svar. Men jeg vil gerne give dig 200 point. Kunne simpelthen ikke finde fejlen, så dit svar er 200 point værd og meget værdsat :-)
du skal lægge et svar selv og så kan man vælge "anden pointgivning" eller noget i den stil... men det er ok...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.