Avatar billede snavepolle Nybegynder
30. marts 2005 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connection string

Jeg vil gerne connecte til min postgreSQL database fra C#, men kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet med forskellige connection strings, men jeg vil umiddelbart mene at følgende burde virke:
string connectionString = "Initial Catalog=dat4project;Data Source=localhost;Integrated Security=SSPI;User ID=postgres;Password=pass;";

Via "pgAdmin III" ser det ud til at databasen kører fint, men jeg får følgende fejl:

"Ikke-afviklet undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server findes ikke, eller adgang blev nægtet."
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 11:52 #1
System.Data.SqlClient.SqlException

antyder at du bruger

SqlConnection con = new SqlConnection(connectionString);

til at connecte med og den er til Microsoft SQLServer.

Du skal bruge noget til PostgreSQL som kan hedde noget a la:

PgSqlConnection con = new PgSqlConnection(connectionString);
Avatar billede snavepolle Nybegynder
30. marts 2005 - 13:20 #2
Ok, det var korrekt at jeg brugte sqlconnection.
Der er åbenbart ikke noget direkte i C# til postgre, så jeg inkluderede en npgsql protocol og har nu fået det til at virke :-)

Du kan godt få pointene hvis du laver et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 13:24 #3
Den her:
  http://gborg.postgresql.org/project/npgsql/projdisplay.php
ikke ?

Det er lige præcis den du skal bruge til C# og VB.NET.

Og det er helt lige så godt som de andre.

Eneste forskel er at SQLServer, OLE DB, ODBC og Oracle shipper sammen
med .NET (hvilket formentligt skylde snogle kommercielle overvejelser
fra Microsofts side).
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 13:25 #4
svar
Avatar billede snavepolle Nybegynder
30. marts 2005 - 14:02 #5
Ja det var den :-)