Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 09:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette egenskaber i Visual Studio

Hej eksperter.

Jeg har en c# klasse med en masse instans variabler af forskellige typer.

Nu vil jeg gerne have lavet egenskaber (properties) i min klasse til hver af disse instansvariabler.

Kan jeg få Visual Studio .NET 2003 til automatisk at oprette disse som standard properties (hvor get/set delen blot returnerer værdien og tildeler en værdi henholdsvis). Jeg vil gerne slippe for at skrive alt den kode selv hvis det kan laves smartere.
Avatar billede prec Nybegynder
30. marts 2005 - 14:39 #1
Jeg har selv prøvet at finde en måde at gøre det på engang, men uden held, jeg endte med at lave et program der genererede koden for mig istedet.
Avatar billede burningice Nybegynder
30. marts 2005 - 16:20 #2
vs.net kan ikke gøre det automatisk. Der findes dog tonsvis af makroer der kan gøre tricket for dig. Bruger selv CodeSmart, men det er ikke helt gratis. QuickCode .NET er også meget brugt.
Avatar billede driis Nybegynder
30. marts 2005 - 17:04 #3
Eller ReSharper, som også kan en hel del andet:
http://www.jetbrains.com/resharper/
Avatar billede lanstorp Nybegynder
30. marts 2005 - 22:18 #4
Du kan relativt nemt lave en macro selv i vs. Det minder meget om Office pakkens måde at gøre det. Prøv at optage en ny macro. Inden du optageren macroen vælger du din instans variabel som selected tekst i kodeeditoren. Spring neden i bunden af kodefilen af kodefilen og gå to linier op og skriv din set/get metode, hvor instans variablen hentes frem i teksten med ctrl v. Sluk macro optagelsen. Når du så vælger en instans variabel med highlighted tekst og kører din macro med en genvejtavs eller knap, bliver set/get metoden automatisk skrevet i bunden af filen.
Du kan læse selve macrooptagelsen i en macroeditor, den er dog skrevet i VB.NET.
Jeg kunne dog selv godt tænke mig et tool som CodeSmart, QuickCode eller ReShaper. Hvad er at foretrække ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 22:22 #5
ReShaper har et meget meget godt ry.

Læs f.eks.:
  http://www.theserverside.net/news/thread.tss?thread_id=32163
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2005 - 09:47 #6
Har prøvet at installere Reshaper. Skal lige vænne mig til det før jeg har en mening om det. Men det må siges at det løser opgaven med at skabe properties.

Jeg vælger at give points til driis, da han foreslog Reshaper.... men takker selfølgelig alle for hjælpen. Jeg håber det er ok med jer?

Så skal vi bare have et svar for at få lukket igen ;)
Avatar billede driis Nybegynder
31. marts 2005 - 11:17 #7
Svar.