Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Sound Blaster Live Player 5.1

Jeg har liget fået et Sound Blaster Live Player 5.1. Jeg satte det i min computer, og installede porgrammerne + driver. Så skal jeg genstarte computeren, så kommer jeg ind i Windows 98, og så vil den ikke spille noget musik. Nå jeg går ind under enhedshåndtering er der en konfligt ud for : Creative SB Live\" series og Creative Multimedia Interface.....
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...hvorfor virker det ikke, kan det være lydkortet???
Det er jo helt nyt.............Håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 19:17 #1
Er det CD\'er den ikke vil spille, eller er det generelle WAV og MP3 filer?
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:20 #2
Den vil slet ikke spille noget som helts lyd, det er som om kortet ikke sidder i computeren,men det sidder som det skal, har også prøvet at skifte det til en anden port.
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 19:22 #3
Når du D-klikker på \'Creative Multimedia Interface\' og vælger fanen \'Ressourcer\' står der hvor konflikten er.
Sikkert noget med Input/Output området.....

Skriv hvad der står her.
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:24 #4
Input-/outputområde FFF8 - FFFF anvendes af:
    Creative SB Live! series
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 19:28 #5
Ingen konflikt der?
Hvad står der under fanen generelt? Evt. en fejlkode.
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:31 #6
Denne enhed er skyld i en ressourcekonfligt  (Code 15.)

For at løse denne konfligt skal du bruge Hardwarefejlfinding og følge oplysningerne i guiden.
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 19:37 #7
Så burde der nederst i fanen \'Ressourcer\' stå hvad kortet konflikter med.
Ellers så D-klik på \'Computer\' i Systemegenskaber. Der kan du se hvor konflikten er.

Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:41 #8
NU har jeg funet ud at at det er en DMA-Controller.............hvad skal jeg gøre?
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:43 #9
Den siger at fejlen skyldes DMA - Controller...
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 19:46 #10
DMA controller? Eller er der flere enheder der bruger samme DMA?
For det meste optager SBLive DMA 01 og 05.
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:49 #11
Der står at der er 4 som bruger DMA-Controller....hvordan kan jeg ændre det så det hele virker igen?????
Avatar billede doc_scotty Nybegynder
28. marts 2001 - 19:49 #12
Gå ind i enhedshåndtering og fjern de enheder derer konflikter med/gult udråbstegn ved,dvs.fjern \"creative live series\" og \"creative multimedia interface\" og genstart maskinen; nogle gange elsker windows bare at gøre knuder og de 2 nævnte enheder er jo begge funktioner i lydkortet, så når den booter igen finder den sandsynligvis begge dele igen og er derefter ok.
Prøv det først, ellers vend tilbage med melding om hvilke DMA ressourcer det drejer sig om.
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:52 #13
Doc_scotty: Det har jeg prøvet, det virker ikke, hvad mener du med vilken ressourcer det drher sig om??? Er det det her : 0000-0007?????
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 19:55 #14
Hvilke DMA numre er tildelt til de forskellige enheder?
Det ser du når du D-klikker på \'Computer\' og vælger DMA i systemegenskaber.
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 19:57 #15
Kan det passe at det 05????
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 20:30 #16
Ja, det passer fint. Når du vælger \'Ressourcer\' fanen, skal du fjerne hakket i \'brug automatiske indstillinger\'. Så kan du vælge en anden basiskonfiguration. Eller du kan ændre DMA nr. direkte.
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. marts 2001 - 23:37 #17
Det har jeg prøvet, det hjælper ikke, den siger stadivæg at hardwaren ikke er tilstede eller at driveren ikke er installet.

Det er som om at det er noget med lydkortet, men det er jo helt nyt!
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 23:49 #18
Hvilket bundkort har du?

Har jeg forstået dig korrekt, hvis jeg siger at det er DMA 05 der konflikter med DMA controlleren?

Prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 når du tænder PC\'en)
Fjern driverne og alle forekomster af lydkortet i Enhedshåndtering.
Genstart og installer driverne på ny.
Hent evt. de nyeste driver på www.sblive.com
Avatar billede hellbringer Nybegynder
02. april 2001 - 14:36 #19
Prøv at gå ind på www.creative.com og hent de sidste updates.

Prøv at se om der er konflikter med IRQ.

Prøv at formatere og installere windows på ny.
Avatar billede hellbringer Nybegynder
02. april 2001 - 14:36 #20
Prøv at gå ind på www.creative.com og hent de sidste updates.

Prøv at se om der er konflikter med IRQ.

Prøv at formatere og installere windows på ny.